Antingen slarv av ÅF eller fabrik !Ni som har problem har ni kollat att eran sekundär är flytande ?
Upptäckte att min var stum igår när jag skruva lite, monterade bara en till bricka så man fick lite spel 1,5-2mm ..... (Monteras på bulten brickorna bakom sek är för linjeringen)
Verkar som det är olika om dom är flytande eller inte på dessa maskiner om detta beror på slarv av ÅF eller vad vet jag inte men ca 1,5 mm ska dom flyta.
Släpp på remmen, har du fortfarande rätt avstånd om du tar en stål linjal och trycker den på remmen på sekundär och primär sidan och trycker ner remmen neråt och mäter mellan undre kanten av linjalen till remmen (måttet därimellan ska stå i instruktionsboken, har gjort tidigare år iallafall) ?Verkar som att remspänningen är alldeles för hård från fabrik. På min skrek det från variatorn efter några repor i lössnö. Nu har jag släppt på spänningen och den känns bättre, har inte kollat remmen. Fast varmt blir det. Behövs mer remtryck. Möjligtvis 11-68 vikter skulle göra det bättre, det bästa är justerbara vikter, typ MDS eller andra med högre remtryck än std vikterna
Ren bullshit med andra ord!Har hört av en bekant som var in på billaget att ett försäljningsknep som sagts nyss där är att "..nya polaris tar inga remmar som tex skidoo gör,och skulle det mot förmodan gå en rem så ger vi bort nya i jämförelse med skidoo åf som tar betalt!..."
:tsk:
Samma för mig med corden. Jag har bara kört 34 mil totalt nu så jag vet inte riktigt ännu. 9 mil med nya remmen.Hur går det för er som har eller haft problem ?
vad har ni eller eran åf gjort och vad blev resultatet ?
Verkar som min gillar att ta corden på "utsidan" av remmen ska in med den i veckan återkommer vad som sker.