Yamaha 2013

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Känns som det här med Öhlinare är en av utvägarna till att få nytron attraktiv igen för den pengen.
Så jag kommer inte att byta, inte förns dom brakar lös 2014 års nya super modeller :eyebrows:

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Känns som det här med Öhlinare är en av utvägarna till att få nytron attraktiv igen för den pengen.
Så jag kommer inte att byta, inte förns dom brakar lös 2014 års nya super modeller :eyebrows:
Precis så är det nog. Kolla på hur Volvo gör med sina utgående modeller. Sista årsmodellen så kallar man den "Classic" och slänger på allt möjligt lull-lull för samma peng för att hålla uppe attraktiviteten på modellen. Mycket bil för pengarna helt enkelt. Gissar att Yamaha har samma strategi. Man har en produktplan som man håller fast vid och livscykeln för varje produkt är ca 6-7år.

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
sant, var väl så med sx 600 som komme 97, där satt det ju öhlins, blev väl 700 trippel 98. Sedan fanns det väl nån 4taktare typ rx1 med öhlinare som blev apex eller gud vad allt heter :S

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
När får man reda på vad som kommer i Sverige?

I USA och Finland verkar det ju som att de ska ha kampanjer på verkstads monterade turbos eller kompressorer. Modell programmet verkar ju även skilt tidigare mellan norden och USA så det hade ju varit skoj att få se vad vi får!

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
Någon som vet om 2013 nytro mtx får några smyg uppdateringar sådana som inte nämns på hemsidan?

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Tycker att det vi har nu funkar. Låt dom planera in något nytt för något år framöver som ingen annan tillverkare har.
Yamaha kommer inte göra någon "200"kilos skoter som dom andra osv. Yamaha bygger inte skotrar åt oss i sverige utan till dom andra länderna:)

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Jag såg att de verkar komma någon som heter TTX verkar vara en XTX med öhlinare vilket inte är så dumt och 135tsk me snowcheck är vell inget hest pris.

Sedan verkar de finnas två till en M-Ride och X-ride
M-riden tror jag låg på 129, och X-riden på 125 det är vell inge dyrare än någon annan likvärldig pjäs!

Och att de släpper en hottad verson är ju egentligen bra. Det kommer förmodligen en ny modell till nästa år, men som alla vet (även om det är en Yamma) Så kommer den inte vara fulländad. Så byter man var annat år och gillar Yamaha så är det ju inga fel att köra en 13 sedan vänta till 15 och få alla uppdateringar på köpet! :)

Så nu är ju frågan, ska man byta märke eller ska man satsa på en XTX alt en X-ride till nästa år? :)

Last edited:

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
jag kommer inte att byta bort min xtx 11, då jag i praktiken har en 2013 xtx i usa :hahaha:

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Nej jag funderar på att sälja min i förmån för något mer familjevänligt :/

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Jag är ganska nöjd över vad vi får se i lineupen iår. Öhlinare är ju perfekt. Vad har dom andra kommit med för nytt som är så bra ? Nee skitnöjd sen håller jag med om att yamaha bygger ju inte sina skotrar främst till oss i sverige vi är ju ganska små om man jämför med usa,kanada...eller har jag fel ?

Samuel

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Norr/Västerbotten
Tycker ändå Yamaha har gjort vettiga förändringar, TTX:en samt M-riden. Känns som att de är rätt ensamma med något motsvarande M-riden? Eller är det någon annan djupsmömodell i 163" som har motsvarande dämpare?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Tycker ändå Yamaha har gjort vettiga förändringar, TTX:en samt M-riden. Känns som att de är rätt ensamma med något motsvarande M-riden? Eller är det någon annan djupsmömodell i 163" som har motsvarande dämpare?
En värdelös bergsklättrare med ledfjädring?
Ja, kanske.

Freeride, Assault och Hcr låter som starka konkurrenter.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Men är det där en officiell model? är det inte bara nå snubbe som slängt öhlinare på sin xtx?