Yamaha 2013

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Jag upplevde ungefär samma sak som ni beskriver. Den känndes mer mjuk och lättkörd på något vis, provade bara några kilometer men den kändes skön tyckte jag iallafall!

Och sugen är man ju helt klart!

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
inte jag, för det är inte så mycket snö kvar. Tror att den beter sig som de övriga xtx, men skidorna går fet bort om man ska köra lössnö.
Beter sig som de övriga XTX? Menas bra/dåligt, har själv ingen Xtx. Då är det byte av skidor som gäller?

Ska iväg och titta på TTX i dag få se vad som sägs.

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Byte av skidor är att föredra, ca pro mtx är jag sugen på, jag har orginal mountain skidor, inte dom nya som ser ut som en droppen.

nytron är inte lika lättburkad som en polaris eller summit, men den funkar om man har lite gubbmage :blink1:, och det finns nog hundra trådinlägg när det gäller nytron i lössnö.
För mig funkar skotern bra och för den körning jag har, är ingen chris burant typ som far in i snårskogen och kör. I år har jag kört med 180 mcx kittet och jag är skitnöjd, dom dära 50 hk gör skotern dubbelt så bra i lössnö.
XTX har rätt brant attakvinkel vilket gör att skotern behöver lite fart för att plana, X-riden är bättre för den egenskapen, dock inte lika trevlig efter led.

Jag har bytt rem 1 gång på 400 mil, och jag bytte när jag monterade turbon ~240 mil. billig i försäkring och peppar peppar ta i trä driftsäker, men visst några kg lättare fram hade inte skadat.

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Yamaha har i år en försäsongskampanj, kallad "Snow Cash" som ger hela 9000:- i snabbhetspremie på rek ca-pris inkl moms.
Kampanjen gäller Phazer MTX, Nytro TTX, Nytro X-Ride 153 och Nytro M-Ride 162.
Snow Cash kampanjen startar 1 april och pågår t om 30 juni.

Nytro TTX!
Snow cash innan 30/6 135 900:-
Smart check efter 30/6 139 900:-
Ord.pris: 144 900:-

M-Ride!
Snow Cash innan 30/6 129 900:-
Smart Check efter 30/6 133 900:-
Ord.Pris: 138 900:-

X-Ride!
Ord.pris: 134,900:-
Smart check efter 30/6 129,900:-
Snow cash innan 30/6 125,900:-

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Någon som beställt?

Eller är hoppet nu MY2014..

Jag kollade på SkiDoo igår och kan tycka att yamahas stora fördel är att det inte finns så mycket skoter framför föraren.. Står man och kör på en yamaha har man rätt bra koll på vad som finns framför.. känns lite ovant på både SkiDoo och Polaris att det liksom är en motorhuv i vägen.. ÄR säkert inte många cm skillnad men jag tycker det märks..

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Någon som beställt?

Jag kollade på SkiDoo igår och kan tycka att yamahas stora fördel är att det inte finns så mycket skoter framför föraren.. Står man och kör på en yamaha har man rätt bra koll på vad som finns framför.. känns lite ovant på både SkiDoo och Polaris att det liksom är en motorhuv i vägen.. ÄR säkert inte många cm skillnad men jag tycker det märks..
Jag ska åka och byta in min RTX och plocka ut en TTX.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Någon som beställt?

Kan hålla med, köpte en Pro RMK igår efter 5 år på Nytro. kommer ta ett tag att vänja sig med den långa huven och avståndet till skidspetsarna.

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Kan hålla med, köpte en Pro RMK igår efter 5 år på Nytro. kommer ta ett tag att vänja sig med den långa huven och avståndet till skidspetsarna.
Det må ju vara men att vänja sig vid den vertikala styrstången var inte det lättaste men när du väl gjort det vill du inte byta tillbaka, inte vid lössnö körning åtminstone.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Det må ju vara men att vänja sig vid den vertikala styrstången var inte det lättaste men när du väl gjort det vill du inte byta tillbaka, inte vid lössnö körning åtminstone.
Det har du rätt i. Undrar hur det kommer gå vid första körningen, kommer väl att välta innåt vid första pudersvängen när jag försökt bryta som jag är van vid från Nytron.