Polaris 2013

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Kundkretsen för en turbo är för liten och skotern skulle ju kosta därefter också.

Jag skulle definitivt köpa den så nå hoppas man alltid !!!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset


Tänkte på det här med rem och kedja och om en helikopter kan drivas med rem så nog kan jag lita på en skoter med rem också.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
den där remen är lika slapp som en kvinna på malmskillnadsgatan :heh:

Remdrift funkar !!
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
5h kvar.. tro om dom släppt allt godis redan och lurar oss i sann Yamaha anda eller om dom har nått coolt på gång?:)

Polaris har blive minst sagt duktig på hypa sina maskiner senaste tiden! Minns med den tinande snön på Nya chassiet m.m. =)
Yamaha gav upp tro ja när dom helt fel lanserade Phazern?:p
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
den där remen är lika slapp som en kvinna på malmskillnadsgatan :heh:

Remdrift funkar !!
Ja som du ser är vänster bränsletank borttagen för underhåll. Bränslesystemet pluggat. Drivremmen till huvudrotor- samt vinkelväxeln är slaknad för underhåll. Och dessutom är kombinatören frilagd.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Ja som du ser är vänster bränsletank borttagen för underhåll. Bränslesystemet pluggat. Drivremmen till huvudrotor- samt vinkelväxeln är slaknad för underhåll. Och dessutom är kombinatören frilagd.
Okej det är noterat ;)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Tänkte på det här med rem och kedja och om en helikopter kan drivas med rem så nog kan jag lita på en skoter med rem också.
Remmen kommer definitivt hålla, det är bra att dom kommit med den lösningen. Lättare och det händer inte nå mycket mer än att skotern inte går att köra om remmen går av. Men det dumma är att det inte finns någon sträckare till den. Det kommer ställa till problem på sikt då remmen sträcker på sig.

Men det är redan på väg en eftermarknads sträckare så det går att lösa.
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
jag tror faktiskt inte den kommer sträcka sig så mycke att de blir några problem.. men en sträckare skulle ju va att föredra för enklare montering..
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Blor säkert en riktigt bra skoter men känns som om dom drog upp förväntningar ganska mkt på denna!!
Kommer säkert ändå att byta men blev mer tveksam nu iaf !!