Det finns ju flertalet motorcyklar som har remdrift till bakhjulet och det verkar ju fungera där så jag tror att det borde gå bra på skotern oxå.:unsure:Det här ska gillas! Det enda jag är fundersam på är driftstabiliteten, hållbarheten på remmen och att den sitter helt oskyddad... Men överlag så ska det väl inte vara något problem sålänge man håller skogen och annan skit utanför skotern :whistle:
Den första ser ut att vara samma som denna; http://www.youtube.com/watch?v=t_KebR4RYKo&feature=relatedVisa bifogad bild 14416Visa bifogad bild 14417Visa bifogad bild 14418
då ska vi kolla om det går bättre
Men de finns en hel del turbokonverterade "glidare" med gode mycket hk på bakhjulen, men rem fortfarande.Sen kan man ju fråga sig varför alla sporthojar kör med kedja...medans remdriften hittas på touring eller glidare......
Skulle jag inte ha mekanisk växellåda på min så vore ju detta ett givet projekt till sommaren
Jo och när alla kom med fönsterdrift så var det så jefvla nytt å bra än fast de sitter på Lynx finlandia m.m. från -83!År 2013 kommer Polaris upp till samma hitech nivå som Ockelbo var på under förra århundradet Man blir imponerad ;-)
Brett bakdäck + smal sving = trångt.J
Varför man har kedja på sporthojjar tror jag som sagt är driftsäkerheten.
Har du alltid med dig en extra kedja också?Då blir det att ha med 2st reservremmar
Då handlade det nog tyvärr om okunskap från deras sida. Dom kan ta hem remmen du behöver från Teknikprodukter (gates.se). Om dom inte klarar av det kan du prata med Laitis, som också ingår i Tools-koncernen.bcool: Jag var in i förra veckan på momentum här i luleå och frågade ifall de hade Gates kolfiberförstärkta remmar och de fanns inte då iaf.
http://www.c3powersports.com/content/gates-poly-chain-belt
De senaste åren är det ju klart några modeller som kunnat använda de, då de fått elback. Så ja, det borde ju sitta där standard tycker man.Om en rem håller bättre än kejda, lättare, mindre rörliga delar osv....alltså bara fördelar. Varför har dom inte börjat använda detta tidigare???? Tekniken med remdrift är väl minst lika gammal som kedjedrift om inte äldre......
Denna konstruktion borde ju också vara betydligt billigare att tillverka.
Gissning? Rykte? Info?2t 800cc med lågkomp, turbo med ic, laddar 0.5 bar. 185hk.
190kg.