Polaris 2013

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Tror gör man i kyrkan :)

Testade i söndags,och då visade resultatet något helt annat än det du tror..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
That aint true!

En polare kör 800 etec (2011) och enligt han själv är den uppe i 6l milen ibland. Det har då aldrig min Pro vart, dom ligger nog inte jättelångt ifrån varandra, det högsta jag mätt på min är runt 5l milen. Och om man då lägger till Skidoos fruktansvärda oljeförbrukning så är Polaris absolut billigare att köra.

Men visst, på leden är det säkert en helt annan historia..

nja tror ski-doo tar mindre i alla lägen !
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Humor att höra en sån kommentar från en Ski Doo-ägare.
Hur var det nu-sist jag kollade kostade en Summit 800 145000:-.

Kort sagt: *fniss!*

Edit:
Det är i år, dom kanske ska gå mot strömmen och sänka priserna till nästa år? ;)
Du kan ju inte jämföra priset på en godispåse som väger 5 hekto och en som väger 7 hekto. Rmk:n kostar ca 704 kr/kg och Summiten ca 708 kr/kg. 4 kr tycker jag knappast är nåt att bråka om. :blink1: Sen är det ju en hel del teknologi under huven på en Ski-doo som inte finns i en Polaris, en skruvdragare kommer ju alltid att kosta mer än en skruvmejsel. :blink1::blink1:

Nä men skämt åsido, jag ska inte säga av vem jag hörde priset eller vad det var på men det var inte 145 loppor kan jag säga. Jag hoppas att det slutgiltiga priset inte hamnar därikring för det var betydligt mer än listpriset på min Freeride 2011. (Ingen betalar väl listpriser men ändå.)

Och till Sir Asnop, lugna ned dig lite. Jag köper den skoter som passar mig bäst, oavsett märke. Jag skrev ju för fanken att jag var sugen på en RMK så skippa märkestjafset, tack.



Edit: Det här börjar ju likna Snowriders forum..
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
vad är ryktes priset du har hört då ? det kan du ju säga behöver ju inte säga vem som sagt nåt !!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Men snälla lilla du. Varför skulle du inte kunna säga vad priset du hört är? Min gissning är att du inte hört något alls.

Nä men skämt åsido, jag ska inte säga av vem jag hörde priset eller vad det var på men det var inte 145 loppor kan jag säga.
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
vad är ryktes priset du har hört då ? det kan du ju säga behöver ju inte säga vem som sagt nåt !!
Någonstans mellan 150 och 160 000, sa han. Jag hoppas att han har fel i slutändan för det är en rejäl höjning. Till våren vet vi.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Någonstans mellan 150 och 160 000, sa han. Jag hoppas att han har fel i slutändan för det är en rejäl höjning. Till våren vet vi.
Grattis ni som äger en polaris redan. Begagnatpriserna gick just upp så nästa år kan ni sälja era skotrar för samma pris som ni köpte dem.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, men på ett sätt är det ju positivt-det håller ju upp begpriserna!
Med tanke på vad folk begär för -11:eek:rna idag i förhållande till nypris på -12orna, så finns det alltså chans att man får mer än vad man gav om man byter till hösten?

Nej, jag tror inte att jag får det-jag bara häpnar över hur mycket folk begär för en beg -11 i dagsläget.
Sen om dom får skotern såld är en annan sak, men 115´för en beg Ass -11 tycker jag är magstarkt.

Edit: Sorry för ot!
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Men snälla lilla du. Varför skulle du inte kunna säga vad priset du hört är? Min gissning är att du inte hört något alls.
Att jag inte ville säga berodde på att jag inte ville skriva nåt som i slutändan visar sig inte alls stämma, har inte så mycket med personen i fråga som sa priset utan mer att jag inte vill fara med osanningar om du förstår hur jag menar.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Att jag inte ville säga berodde på att jag inte ville skriva nåt som i slutändan visar sig inte alls stämma, har inte så mycket med personen i fråga som sa priset utan mer att jag inte vill fara med osanningar om du förstår hur jag menar.
Inte för å va den som är den, men varför tog du ens upp det till å börja med isf?:p
I och med att du sa att priset skulle bli mkt högre så kan du ju ev. fare med osanning redan då, eller hur?;)
 

Jonas_N

Välkänd medlem
1 jan 2000
161
1
6
Du kan ju inte jämföra priset på en godispåse som väger 5 hekto och en som väger 7 hekto. Rmk:n kostar ca 704 kr/kg och Summiten ca 708 kr/kg. 4 kr tycker jag knappast är nåt att bråka om. :blink1: Sen är det ju en hel del teknologi under huven på en Ski-doo som inte finns i en Polaris, en skruvdragare kommer ju alltid att kosta mer än en skruvmejsel. :blink1::blink1:

Nä men skämt åsido, jag ska inte säga av vem jag hörde priset eller vad det var på men det var inte 145 loppor kan jag säga. Jag hoppas att det slutgiltiga priset inte hamnar därikring för det var betydligt mer än listpriset på min Freeride 2011. (Ingen betalar väl listpriser men ändå.)

Och till Sir Asnop, lugna ned dig lite. Jag köper den skoter som passar mig bäst, oavsett märke. Jag skrev ju för fanken att jag var sugen på en RMK så skippa märkestjafset, tack.



Edit: Det här börjar ju likna Snowriders forum..
Hur tänkte du när du räknade kr/kg? Du var väl inte seriös med den jämförelsen? Ska jag betrakta min skoter som billig då? Har en FST... ;)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.130
958
113
Stora Blåsjön
Hur tänkte du när du räknade kr/kg? Du var väl inte seriös med den jämförelsen? Ska jag betrakta min skoter som billig då? Har en FST... ;)
Verkar inte seriös för fem öre...
Räknar man kr/kg på en skoter så får man räkna att en övervikt "kostar" 1000kr/kg. Vilket brukar vara ungefär vad det kostar att banta en skoter.. ungefär samma som att trimma en skoter ca 1000kr/hk.

Räknar man så så är polarisen riktigt billig i jämförelse, även med 2013 priser...
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Hur tänkte du när du räknade kr/kg? Du var väl inte seriös med den jämförelsen? Ska jag betrakta min skoter som billig då? Har en FST... ;)
Haha, nä det var som du säkert förstod ett skämt. 2014 blir det skoterbyte, ett bra år att köpa skoter. RMKn är vid det laget väl testad med remmen och nya fotstegen, kanske några kusar till under huven? Proclimben är förhoppningsvis fri från barnsjukdomar och ski-doo har ett år på sin "nya" summit.

142900:- låter mer vettigt, hoppas det stämmer!
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Jag kör själv skidoo summit -07 men hade jag haft ekonomi att köpa en rmk -12 -13 hade jag gärna bytt märke.

Mäkta imponerad av deras nya måste jag säga.

Ni som åker 2012, jag avundas er. verkar vara en löjligt trevlig maskin!
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Tror inte det blir någon nämnvärd pris höjning till nästa år,sen det där med rem drift,funkar nog utan problem,iomed ändå bättre material i remmar,ej att jämföra med gammel ockelbo,som däremot var föregångare med drivsystem:)alltså bara + till nästa säsong så att säga....(enda,som jag tror är minus,blir nog dyrare att dreva om skotern)javist fan,polaris är ju i princip färdiga från fabrik,glömde ju det....vilket man inte kan säga om ex.vis Brp med fortsatta remproblem bla.eller som skotrarnas"tjockisar"som blir arga när man pratar om vikt...vem f*n vill ha tjejjen med under huven som extra bagage när man är ute å kör???
Generator remmar med"stretch fit"teknik&utan spännare är en helt annan sak,ej att förväxla med kuggrem.

Kolfiber is da shith...