Polaris 2013

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Troligtvis har tillverkaren kommit med en ny modell, så om du beställer en matta till en 11/12 RMK så kommer du få den nya. Det är teorin jag har i alla fall.
det tror jag också sen kanske dom gjort den lite styvare kanske kommer en matta till nästa år med högre kammar o då behöver den bli lite styvare men det är ju bara en teori från min sida :)
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Rykten säger att framdämparna kommer vara kortare på 2013 PRO RMK. Är det något som är bekräftat? Ryktet säger att 2013 har 16.70"
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.129
958
113
Stora Blåsjön
Japp dämparna är kortare...

Men nu har jag vägt en polaris 5liters bensindunk och den väger 673gram.
Vilket ger ett kilopris på 170kr/kg för plasten.
Vilket då blir mer än vad plasten till oljeförpackningarna kostar.
"andhag" hade räknat ut att oljedunkarna kostade:
1liters ca 141kr/kg
4liters ca 118kr/kg
25liters ca 143kr/kg (enligt pris i katalogen)
för plasten.
Nu blir ju 25liters dunken tydligen ca 1000kr billigare än tryckt pris. Så då blir ju plast priset rätt förmånligt.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Vad är drevningen orginal på swb assault?

Kan man dreva ner 2 kugg utan att byta kedja?
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Japp dämparna är kortare...

Men nu har jag vägt en polaris 5liters bensindunk och den väger 673gram.
Vilket ger ett kilopris på 170kr/kg för plasten.
Vilket då blir mer än vad plasten till oljeförpackningarna kostar.
"andhag" hade räknat ut att oljedunkarna kostade:
1liters ca 141kr/kg
4liters ca 118kr/kg
25liters ca 143kr/kg (enligt pris i katalogen)
för plasten.
Nu blir ju 25liters dunken tydligen ca 1000kr billigare än tryckt pris. Så då blir ju plast priset rätt förmånligt.
Äntligen får man en god natts sömn!

Tack Asker! :)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
var till min handlare idag o jag har fått nytt prelimenärt besked när skotrarna kommer okt för pro rmk var det sakt nu iaf men snart börjar det närma sig :)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Samma här! Oktober. :)
Ser att du är ifrån samma region, beställt din i Ockelbo också eller?


Själv börjar man få lite magont när tanken slog mig "-Var fan skall man sätta nummerplåten".
På tunneln eller att ha den i ryggan har jag kommit fram till enda tänkbara valen hittils.
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Ja just...

Nej vart Borlänge för mig.
Hade en gammal härk kvar i garaget när jag beställde, å Ockelbo tar ju inte inbyte, så vart Haralds i stället.

Lite halvsurt i efterhand då jag lyckades sälja den i påskas. Har alltid haft grym service och bra kontakt med Ockelbo. Men men Borlänge verkar okej dom med.

Ja nummerplåten. Inte bara jag som trånar efter nya maskinen? :D haha

Kommer inte sätta den på huven iaf! Den saken är klar. Kanske i ryggan så länge... Eller tunneln då..
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har haft min nummerplåt i mappen bland regpapperna sedan leverans, med resonemanget: "Jag monterar den sen när jag har sugit en stund på placeringen...
Kanske börjar vara dags att fundera på det innan man blir stoppad. (Men jag vill verkligen inte ha skiten på, det stör utseendet!)

...i-landsproblem, någon? :D
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Vad vart det för maskin HenkeEdge?
Snowcheckade en svart/vit Pro RMK den 29:e juni (fredagen, näst sista dagen) =)

Har haft min nummerplåt i mappen bland regpapperna sedan leverans, med resonemanget: "Jag monterar den sen när jag har sugit en stund på placeringen...
Kanske börjar vara dags att fundera på det innan man blir stoppad. (Men jag vill verkligen inte ha skiten på, det stör utseendet!)

...i-landsproblem, någon? :D
[Ironi ON]

O-ja, tänk om man hade det så lätt som fattigt folk i Afrika eller folk i krigshärjade länder då det bara gäller att överleva.

Här är det ständigt svåra helt livsavgörande val tex: Ryggbiff eller rostbiff. Bea eller inte till pizzan ..eller skall vi göra tacos istället. Var skall ja ha nummerplåten på skotern. Ja, listan kan göras lång ;)

[Ironi OFF]


Något som kanske skulle funka vore om dom hade kunnat göra någon typ av plasthållare som hängde ner och som man kunde fästa på staget som går ner i mitten på lyftbågen, om nu nummerplåten hade kunnat vara mindre lite och i mer kvadratisk form ungefär som bak på EU-scootrar/MC.
Snyggt hade väl inte det heller varit direkt men hade inte riktigt känts som om man våldtog skotern om det är något man kan montera bort utan åverkan.
 
Last edited:

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Snowcheckade en svart/vit Pro RMK den 29:e juni (fredagen, näst sista dagen) =)



[Ironi ON]

O-ja, tänk om man hade det så lätt som fattigt folk i Afrika eller folk i krigshärjade länder då det bara gäller att överleva.

Här är det ständigt svåra helt livsavgörande val tex: Ryggbiff eller rostbiff. Bea eller inte till pizzan ..eller skall vi göra tacos istället. Var skall ja ha nummerplåten på skotern. Ja, listan kan göras lång ;)

[Ironi OFF]


Något som kanske skulle funka vore om dom hade kunnat göra någon typ av plasthållare som hängde ner och som man kunde fästa på staget som går ner i mitten på lyftbågen, om nu nummerplåten hade kunnat vara mindre lite och i mer kvadratisk form ungefär som bak på EU-scootrar/MC.
Snyggt hade väl inte det heller varit direkt men hade inte riktigt känts som om man våldtog skotern om det är något man kan montera bort utan åverkan.
Ett av kraven för placeringen av plåten är att den skall kunna läsas uppifrån.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.479
385
83
Malå/Adak
Sätter alltid skylten på rutan. Klipper man av skylten på mitten och vinklar halvorna lite så brukar det inte vara några problem med att rymma den på även en väldigt liten ruta.