Polaris 2013

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Gaaaah! Det där minskade ju inte suget det minsta!
A-armarna skulle inte behöva bytas ut på Switchbackarna eller?
Nu var det väl inte riktigt A-armarna som skulle bytas utan var något med krängningshämmarna som inte var monterat riktigt rätt, vad jag fattade.

http://i45.tinypic.com/jr436g.jpg <--- Screenshot på en del av en PDF jag har.

Det är 600/800 Pro RMK som problemet gäller.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Enligt service bulletin,så ska ju nedre a-armar bytas ut?verkar vara något med infästning av krängningshämmaren.....undra om det görs hos ÅF.eller är det gjort på maskinerna i fabriken reda?(tänkte då på dom som kommer till sverige,eftersom vi får senare maskinerna,vissa i usa har ju fått sina redan&dom måste lämna in för garanti åtgärd.)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Enligt service bulletin,så ska ju nedre a-armar bytas ut?verkar vara något med infästning av krängningshämmaren.....undra om det görs hos ÅF.eller är det gjort på maskinerna i fabriken reda?(tänkte då på dom som kommer till sverige,eftersom vi får senare maskinerna,vissa i usa har ju fått sina redan&dom måste lämna in för garanti åtgärd.)
det ska vara åtgärdat på dom maskinerna vi får dom enda som blev drabbade i usa förutom förseningarna var dom som hade fått sina levererade som skulle åtgärdas
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Då det är R-verkstan/Ola som moddarn/äger skotern skulle jag gissa att det även dyker upp ett 920kit, då dom har en liten förkärlek för det.
Men vad jag har hört skulle det börjas med 860 iaf var väl även ett samarbete med "någon" Polaris ÅF som skulle erbjuda detta till sina kunder när det var klart/uttestat

Men som sagt rykten, så sanningsgraden av det hela vågar jag inte svära på.