Polaris 2013

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.129
958
113
Stora Blåsjön
Är 920 kitet något eget för jag har inte hört talats om det, däremot finns det iallfall 2st som fixar 910 kit i usa
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Är 920 kitet något eget för jag har inte hört talats om det, däremot finns det iallfall 2st som fixar 910 kit i usa
Dom bygger väl sina egna kit om jag förstått allt rätt.
Och 860 var väl det dom skulle börja med iaf.
Men spårar snabbt ut när bröderna Boström är i farten.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Mjaaaaaa, när jag var in med mina cylindrar tidigare i höst så troooor ja nog Jens sa att han skulle bänka 800an för att se std effekten och sedan direkt borra upp den till 900+
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Mjaaaaaa, när jag var in med mina cylindrar tidigare i höst så troooor ja nog Jens sa att han skulle bänka 800an för att se std effekten och sedan direkt borra upp den till 900+
Kan absolut vara så, men hörde 860 när det pratades tidigare i veckan. Kan komma fram till att det blir big bore iaf :D Blir lätt fel när man inte hör direkt från källan.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Kan absolut vara så, men hörde 860 när det pratades tidigare i veckan. Kan komma fram till att det blir big bore iaf :D Blir lätt fel när man inte hör direkt från källan.
Jo, för innan han tog ut den Switchen frågade han om jag ville prova ett 860cc kit.

Och som sagt, dem bygger sina 860- 920 osv själva och av vad jag hört fick dem väll den starkaste 920cc motorn som byggts om jag inte förstod fel. Denna 920 byggdes på Skidoo motorn.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Okej. trodde du hade beställt inom Dalarna då det står så på din profil. :)
Det är inte alltid som man får bäst bemötande och pris på "hemma plan". Själv körde jag ner till värmland för att köpa min -12 ifjol.
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Var in till min handlare nyss och enligt honom skulle Pron komma i slutet av november.. Hoppas verkligen att det bara är för att vara på säkra sidan!
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Ja, att sälja maskiner verkar inte vara prio för många handlare. Ringde i maj runt till de flesta polaris- och ski-doo-handlare söder om Sälen för att höra mig för om ett ungefärligt inbytespris på min 09:a vid köp av ny maskin. Jag hade förstått om de sagt att de inte ville byta in men samtliga svarade att det var intresserade men bad att få åtekomma om pris. En (1) enda bemödade sig att ringa tillbaka. Ringde till och med två gånger till några stycken och påminde dom.

Väntar nu på att få hämta min Summit hos han som ringde tillbaka...
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
En liten check med er alla som köpt ny maskin utan inbyte

vad har ni gett för era maskiner ??

Jag själv har fått ge 132000:-

med jacka å snowcheck å förs.
 

Swebreeze

Aktiv medlem
20 sept 2010
88
0
6
Höga kusten
Bemötande är A och O...hade funderingar själv på att köpa en 13" assault hos närmaste polarisåterförsäljaren. Farsan tänkte köpa en ny ATV samt ett bilsläp så vi var dit och kollade runt lite och pratade med en av försäljarna och tänkte om vi nu skulle köpa saker för närmare 250" borde man få ett bra pris, säljaren ringde upp på måndagen och rabatten vi fick var ett skämt. Exempelvis 138" för assault.

Nä farsan åkte och köpte sakerna hos yamaha och jag hade turen att få tag i en 12:a
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
detta är intressant, priset är inte så noga för mig, service är det jag vill ha, kan åka en bra bit för just bemöttande.
När jag ska köpa ny maskin gör jag det gärna av dem igen, om de fortf är polaris som gäller vill säga...
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Jag köpte en pro rmk 800.

Bästa pris jag fått är 129000:-

MEN valde handlaren som gav mig 132000:- ändå för att han låg
Närmare