Polaris 2013

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Nja överdriva, om du läser en gång till så ser du att jag skriver "enligt källa på plats" så är det nära 1 m nu!

Får anta att den som är där har bra koll på detta, naturligtvis så kan det variera beroende på "vart" i Katterjåkk man mäter. Att SMHI har 67 cm innebär inte att någon i närområdet har 80 cm eller hur:)

Nåja mer snö än frost på marken har dom!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.129
957
113
Stora Blåsjön
Nån som funderar på något BigBore-kite till sin nya ProRMK? Vore ju onekligen trevligt med lite extra effekt...

(Man får skeva tankar när man surfar runt i väntan på maskin och snö.... är fasen billigare att åka till fjällen än att sitta och längta på säsong...)

Men ni som gjort liknande ingrepp finns det ens hopp om driftsäkerhet och bensinförbrukning som är någorlunda rimlig (vill ju helst klara sig en dag utan att måste leta upp en mack...)

Och vågar man hoppas på 20hk extra?
Klart man har funderat, är väll snarare 35hk extra. Då många verkar bänka ca 140hk och med bigboret ca 175hk. Men 72k känns lite saftigt men vore fränt, dock får man ju en 800motor över då så då kan man ju antingen sälja den eller hitta på något annat tok med den. Får väll se hur det funkar i vinter så får man väll slå till i sommar isåfall.
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Googlar man lite så finns det ju kit i US för 2000 -2500 dollar som verkar ge runt 20hp verkar ju mera värt då?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Vet någon om det säljs skydd för Quickdrive-remmen i Sverige? Såg på HCS eller Snowest ett ordentligt alu-skydd som man nitade fast på buken, mitt under remmen. Kan ju rädda en från ett haveri om man är på nån sten eller nån stubbe.
 
Last edited:

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
J Lantto som har R-verkstan i six finger staden, håller på plocka fram ett 872kit till 800:an
Det är ju precis det kittet jag lurar på, om det blir klart för oss dödliga inom rimlig tid.

Läste att dom hoppas ha testat ut den innan vårsäsongen iaf och dom pratade på skoterns dag om ett pris komplett på <20k, men då "förbrukar" man vad jag förstod org-cylindern.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Vet någon om det säljs skydd för Quickdrive-remmen i Sverige? Såg på HCS eller Snowest ett ordentligt alu-skydd som man nitade fast på buken, mitt under remmen. Kan ju rädda en från ett haveri om man är på nån sten eller nån stubbe.
jag har då frågat min åf o dom visste inte ens om att det finns eftermarknadsprodukt som skyddar beltdriven :) men han skulle tipsa det vidare iaf
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Grabbar, det finns PM. Trist att gå in i tråden och se 10 inlägg om JAG MED och +1 :)

Iofs är väl inte jag nå bättre med det här inlägget men men