Polaris 2013

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Vet inte om bilden funkar men.
Den som översatte Polaris katalog till svenska kan inte ha tänkt riktigt rätt här om man säger så.
Det blev som rätt men ändå så väldigt fel :) :p
Ser inte felet?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Ser inte felet?
Såg att dom gjort samma sak i flera texter.
Felet är att det blir en jäkla miss när Polaris förkortar sitt insprutningssystem till SDI. Att försvenska CFI till just SDI känns nästan lite pinsamt.
Fast Ski-doo kanske tappat patentet nu?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Mellan primär och sekundärvariatorn...
(sorry, men det var lite kul?)
;)

Seriöst:
Under huven ovanför variatorskyddet finns det ett fäste.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Inte ett bra fäste,men det funkar!
Om man nypit åt det så remmen ska sitta fast så går det knappt få dit remfan!
Jag vill då inte försöka få dit en rem om det är -15.
Vilken jävla tur man inte kör summit så man var tvungen vara där och fingra i tid och otid! :tongue1:
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Var ju förjävla tjorvigt att få dit remmen, man måste ju nästan sära på fästet och sen nypa ihop det igen för att överhuvud taget få dit reserven!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ski Doo kan knappast varumärkesskydda namnet på en teknik, som därigenom förhindrar konkurrenterna att beskriva tekniken?
SDI=Semi Direct Injection, vilket är den teknik som Polaris använder.
Att sedan Ski Doo också använder den, och har valt att även använda benämningen i ett modellnamn, är ju deras problem.

Polaris kan således inte sälja en "800 SDI", men dom kan sälja en "800 CFI, med SDI-teknik".
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Var ju förjävla tjorvigt att få dit remmen, man måste ju nästan sära på fästet och sen nypa ihop det igen för att överhuvud taget få dit reserven!
Menart! Borde finnas något annat vettigt ställe att sätta den på. Där den sitter nu är den ju ganska utsatt för ev. olja om man rullar med skotern och har oturen att det läcker ut lite. Å har man än mer otur så blir man tvungen att byta till reservremmen direkt efter, då är det inte så roligt om den är full med olja.