Polaris 2013

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
asker skulle ju göra en fix också vad jag förstår... Hur långt bort är den månne? :)

asker?
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Du ställer bara in koden 1 gång, sedan använder du alltid samma för att låsa upp.

Du behöver ingen kod för att aktivera låsningen.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Fick brev på posten nu efter jobbet idag och hos ÅF hade gummikudden kommit... en dryg timme senare sitter nu askers extra motorstöd i skotern! Tack för snabb affär asker! :)

 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Vinter kommer mer å mer å min undran är hur långt har ni hunnit med era
-13 skotrar ? Ingen som stöt på nå problem, dom verkar skriva mkt borta i staterna om drivaxlar å drive belts ?!?!

hunnit med 8 mil och mer till helgen.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Tror det börjar vara 10 talet skotrar men ingen epidemi. Dom har kommit med massa "fix" från privata firmor som ska försöka tjäna pengar känns det som!!
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
5 meter totalt och inga problem! :) Nä men ska se om man kan få med sig nån till Kronogård eller liknande så man får känna lite på maskinen.
 

sixtensson

Medlem
1 nov 2010
20
0
1
umeå
nån som har hört nått om när Indyn kommer in till sverige?
pratat med min återförsäljare och dom bara skjuter upp leverans varje gång jag frågar, från början var det september/oktober och nu om jag har tur innan jul, nån som vet nått?
 

alme

Medlem
3 feb 2012
22
0
1
Gällivare
Kanske dum fråga men vad har era säljare ställt in maskinen på för bränsletyp? 91-non (etanolfri soppa) eller ETH som man ska ställa in då man är osäker. Vi har vad jag vet ingen etanolfri bensin här längre? Min står iaf på 91-non. Tykte det verkade konstigt.
Ringde till kalix maskiner där jag köpt min rmk och frågade. dom skulle ta reda på det å idag kom ett svar via sms:
"Hej ; Vid kontakt med polaris service har vi fått klart för oss att din nya maskin skall köras i läget NO etanol oavsett vilket bränsle du tankar i Sverige. Översättningen är inte alltid korrekt till Svenska boken. Ha en rolig vinter med din nya Polaris."

Så med andra ord borde det va 91-non läget som gäller!?
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Vinter kommer mer å mer å min undran är hur långt har ni hunnit med era
-13 skotrar ? Ingen som stöt på nå problem, dom verkar skriva mkt borta i staterna om drivaxlar å drive belts ?!?!

hunnit med 8 mil och mer till helgen.
Hunnit känna på variatorbestyckningen ngt?
Tänkte om det blivit någon skillnad med beltdriven?

Är det någon som redan hunnit montera typ 11-68 vikter eller liknande? Är själv lite sugen på MTX 71g..
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Inte hunnit belasta nå mkt ännu men den känns rappare än assaulten, men kan inte säga med 100% säkerhet.