Polaris 2013

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Före internet och skoterforum blev så utbrett så var det ~70% av alla skoteråkare som hade maskinerna stående hela vintern man vågade helt enkelt inte bruka dessa pga grannens kusin "skoterberra" hade minsann sagt något helt annat än åf och då uppstod ett slags moment 22 , Tacka gudarna för alla forumproblem så vi slipper leva i ovisshet , nu VET vi att fotstegen sprängs , vevarna skär och att boggieskenorna kommer knäckas långt före årets första tur med nyskotern :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Min drivaxel gick av när jag jag skulle köra upp skotern på släpet hos åf...:bigsmile:
Är nu detta ett problem,så är det ju bra att flera i usa har knäckt den redan,lär ju komma en uppdaterad axel på garantin isåfall.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Haha , ja då är det nog nästan att det kan börja klassas som ett problem :D
Maximalt oflyt , hur reagerade Åf på detta?
Tod du hem skoter oavsett eller lämnade kvar den?
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Du behöver inte vara bitter bara för att du har en freeride,en modell som har forumets längsta problemtråd..
Inte direkt relevant att Holm har en freeride! Och bitter är han knappast!
Verkar vara känsligt när man postar om ett potentiellt problem när man inte äger maskinen det handlar om.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
kotte_parva:nä,inte är den av:bigsmile:har inte ens kört den 1cm än,får komma mer snö,men det har varit så mkt.spekulationer om axeln,så det låter som var&varannan har kört av dom&är det så,så kommer det ju en bättre axel på garantin,kan ju vara att "icke"polaris åkare:eviltongue: skriver att deras nya rmk har knäckt axeln...därav flertalet missöden.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Inte direkt relevant att Holm har en freeride! Och bitter är han knappast!
Verkar vara känsligt när man postar om ett potentiellt problem när man inte äger maskinen det handlar om.
Med tanke på hur alla brpare gnäller så fort en utböling postar fakta om deras maskiner så borde dom inse att det kommer tillbaka.
Ingen vet om detta är ett riktigt problem än eftersom -13 maskiner knappt använts här än.
Det sas ju att fotstegen skulle hålla som smör i solsken på proride också och det stannade ju vid ett ytterst fåtal..
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Min drivaxel gick av när jag jag skulle köra upp skotern på släpet hos åf...:bigsmile:
Är nu detta ett problem,så är det ju bra att flera i usa har knäckt den redan,lär ju komma en uppdaterad axel på garantin isåfall.
Min drivaxel har hållit både upp och ner från släpen - det MÅSTE JU VARA NÅTT FEL PÅ MIN MASKIN!!=??!?!?!

:D :D
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.126
955
113
Stora Blåsjön
Jag känner en som har kört över en mil med sin 13 och drivaxeln ser fortfarande ut som ny :) kan ju inte vara något fel då...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Inte medlem på snowest lr vilka det är, så kunde bara lästa första posten. Men jag fattade det som att jänkarna kollade hur limmet var på axeln. Att det hade samma konsistens som på A-armarna. Alltså hårt å bra.

Det tolkar jag som att det är ett montagefel, alternativt att Polaris råkade få måndags ex på limmet.
Visar det sig att en sändning av limmet är av för dålig kvalite lär nån få sparken där borta i staterna. =)

Men som sagt kan jag inte se hela trådar på Snowest:phaha Så nån som orkat knåpa ihop ett konto kan ju läsa själva om dom vill ha mer trovärdig information=)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
kotte_parva:nä,inte är den av:bigsmile:har inte ens kört den 1cm än,får komma mer snö,men det har varit så mkt.spekulationer om axeln,så det låter som var&varannan har kört av dom&är det så,så kommer det ju en bättre axel på garantin,kan ju vara att "icke"polaris åkare:eviltongue: skriver att deras nya rmk har knäckt axeln...därav flertalet missöden.
Har den pajat lr inte?:p
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
monno:Nej den är inte av,det var bara ett skämt:heh:det är väl ingen i sverige som kört sönder än,men då är det ju inte många som testat sin maskin desto mer,så det återstår ju att se vad det blir av med det sk.drivaxel problemet.
Vi är nog jävligt helnöjda polaris ägare ändå:bigsmile:
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Inte medlem på snowest lr vilka det är, så kunde bara lästa första posten. Men jag fattade det som att jänkarna kollade hur limmet var på axeln. Att det hade samma konsistens som på A-armarna. Alltså hårt å bra.

Det tolkar jag som att det är ett montagefel, alternativt att Polaris råkade få måndags ex på limmet.
Visar det sig att en sändning av limmet är av för dålig kvalite lär nån få sparken där borta i staterna. =)

Men som sagt kan jag inte se hela trådar på Snowest:phaha Så nån som orkat knåpa ihop ett konto kan ju läsa själva om dom vill ha mer trovärdig information=)

Skrivs mest skit om det på Snowwest, tror man kan sålla över 90% av det som skrivits om problemet och dom har delat upp en hel forum kategori för allt tjafs om det där nu. Det man läst är väl mest hörsägen att folk har hört folk som har åkt med bla bla bla.
Ingen vet något egentligt samband, men är dom som gissat det där med mjukt lim på överskottet som kan sticka fram.
Några enstaka har väl haft 1:a hands info eller bild på deras som gått sönder. Sen är det ju mycket snack från dom där på forumet som har tagit fram frästa aluminium distanser för att skruva dit som en förstärkning över skarven.

Undra om Polaris kan pin-pointa felet till någon viss batch på drivaxlar eller om det är konstruktionen i sig. Det visar väl sig, tror inte man behöver oroa sig.

Mitt lim var iaf stenhårt när man kände med fingret/nageln, lika som det på A-armen.
Kanske blir snöpremiär för min imorrn hemma på gården när det blir ljust, har kommit över 40cm här under senaste dygnet och snöar för fullt nu med.
 
Last edited:

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Svårt att säga om det"igentligen"är ett problem..drivaxlar har ju i alla tider havererat,vissa har ju pajjat på få mil,andra vid"höga"miltal,har som för mig att brp hadde problem för några år sedan med just drivaxlar?vet inte om det satt i drivhjulen eller själva axeln?(är inte insatt i just det märket så bra)men det är ju isåfall garanti ärenden,är ju en grejj dom inte kan skita i tycker man.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Är det bara jag som inte fått min Pro Rmk än?

Jag bokade den i början av mars och det är ej Retro-modellen. Såg här i tråden för exakt 2 veckor sedan att en snubbe fått hämta sin Pro på samma ställe där jag beställt.