Polaris 2013

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Någon som kan rekommendera bra isrivare? Isrivare är ju en förbrukningsvara och jag har för mig att originalen var rätt dyra
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Visst kör du med proven designs stänka? Har du den långa modellen och fungerar kylningen bättre med den?
yes :) om man jämför pro-11 jag hade så är det betydligt bättre har använt rivarna 1 gång hitills o då var det ien plogad väg annars har graderna legat på 60-70 efter led så jag är nöjd :)
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Ni som bytt till zbroz armar, vet nån av er vad armarna kostar styck? Behöver en undre av nya modellen. Blev sjukt besviken då jag målat upp en bild av att dom ska klara mer än original, tveksamt med facit i hand..... 7 mil hann jag. Kulan tryckt bakåt och uppfläkt/sprucken förstärkning i svetsen (som känns jävligt tveksam) var det inte Just detta med att kulan trycks bakåt som dom gamla armarna hade problem med som ska vara åtgärdat på nya?
Z-broz undre går lös på ca 1600:- har jag för mig. Ganska mycke billigare än 4200:- för orginal :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Stor skillnad på hur den matar på det lilla jag har hunnit köra, den matar på mkt hårdare nu med MTX-vikter. Jag kör Team 165/327 Almond i primären och original i sekundären än så länge. Ligger lite högt i varv här vid kusten, men misstänker att det kommer vara perfekt för körning lite högre upp där jag gör all seriös körning.
Vad fick du för tillslagsvarv med dessa grejor. Har samma som ovan men har 3700 i tillslag nu vill minnas att jag hade rätt precis 3900 till 4000 förra vintern. Slutvarvet ligger dock rätt.
Körde ju med slp 68or ifjol fast samma totalvikt, möjligen att 72 grammarna är något tyngre i basen eller fjädern som börjar bli trött.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
ProMo jag skulle kontaktat Z-broz. Känns som du fått en uppsättning av dom "gamla" som var svag vid infästningen för kulleden. Har du lite flax så kanske dom ger dig en ny eller nått roligt som goodwill :)
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
ProMo jag skulle kontaktat Z-broz. Känns som du fått en uppsättning av dom "gamla" som var svag vid infästningen för kulleden. Har du lite flax så kanske dom ger dig en ny eller nått roligt som goodwill :)
Det känns bökigt när jag beställt ifrån sledsolutions i USA, men prova kan man ju.. Tycker ju somsagt svetsningen ser tveksam ut! Borde fått senaste då sledsolution i sin tur beställde ifrån zbroz till sig innan dom skickades vidare till mig. Den är tex inte sådär grådassig lackad utan svarta original, alla gamla modeller var väl gråa?
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Vad fick du för tillslagsvarv med dessa grejor. Har samma som ovan men har 3700 i tillslag nu vill minnas att jag hade rätt precis 3900 till 4000 förra vintern. Slutvarvet ligger dock rätt.
Körde ju med slp 68or ifjol fast samma totalvikt, möjligen att 72 grammarna är något tyngre i basen eller fjädern som börjar bli trött.
Jag kör samma och har 3900-4000.
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Vad fick du för tillslagsvarv med dessa grejor. Har samma som ovan men har 3700 i tillslag nu vill minnas att jag hade rätt precis 3900 till 4000 förra vintern. Slutvarvet ligger dock rätt.
Körde ju med slp 68or ifjol fast samma totalvikt, möjligen att 72 grammarna är något tyngre i basen eller fjädern som börjar bli trött.
3900-4000 för mig med dom grejerna i.
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
I helgen när jag var ut och körde, så ville skotern fort gå upp i temp. låg runt 80c, måntro om man skulle montera isrivare? Hur pass mycket hjälper dom att hålla nere motortempen?
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
I helgen när jag var ut och körde, så ville skotern fort gå upp i temp. låg runt 80c, måntro om man skulle montera isrivare? Hur pass mycket hjälper dom att hålla nere motortempen?
Var uppe över 70c på min när jag körde led kring kusten. Fällde isrivarna och vettetusan om jag hann åka mer än 3km så var motortempen nere på 55-57c
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Var uppe över 70c på min när jag körde led kring kusten. Fällde isrivarna och vettetusan om jag hann åka mer än 3km så var motortempen nere på 55-57c
Perfa, då är det bara åka och inhandla ett par :)
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Ja polaren på sin pro 800 -13
Tror han hade skitiga variatorer i kombination med fel höjd på remmen i sekundären.