Jag har inte några tvekningar endast att tomgången fastnar nån sekund lite då och då efter full gas. Så det är alltså inget att göra åt det utan man får helt enkelt leva med det ?
beror nog mycket på om det är hela tiden eller nångång är det bara nån gång kanske man inte behöver göra nått åt det själv har jag också det problemet nån enstaka gång men inget jag stör mej jättemycket påÄr det något man bör göra åt det eller är det bara att leva med att det förekommer lite då och då ?
ÅF hade pratat med Polaris och dom hade sagt att det remmen är en slitdel och den ska jag stå för själv.Detdär ska ju inte kunna hända. Tycker det där måste polaris stå för och ÅF även kolla upp veven och varför det hände.
Tobbe- Men när hände det då? Kan ju knappast hänt när du kört lugnt rakt fram så att säga? För i så fall är det ju riktigt skumt... Är mest nyfiken.ÅF hade pratat med Polaris och dom hade sagt att det remmen är en slitdel och den ska jag stå för själv.
Men hade inte remmen lagt sig bakom variatorerna så hade jag inte behövt såga av den så jag hävdar att det är garanti!
Som sagt maskinen har gått 50 mil när det hände och dom hittade inget fel när jag hade den inne på 50 mila service.
Skulle åka uppför en backe/liten ravinsida och när jag gasade så började den driva en 3 decimeter sen tomvarvar den och jag släpper gasen och motorn dör samt att det ryker från variatorsidan.Tobbe- Men när hände det då? Kan ju knappast hänt när du kört lugnt rakt fram så att säga? För i så fall är det ju riktigt skumt... Är mest nyfiken.
plågat o plågat, jag körde den så som den är gjord att köra i mycket snö vilket blir en del varv på maskin. Vad jag kommer ihåg när det hade hänt så var inte variatorerna eller remmen speciellt heta.Hadde du plågat skotern mkt.innan?tänkte på om remmen var snor mjuk/överhettad..kan ju nästan bara hända då,iofs.mkt.ovanligt,förr när man var ung,så kunde man på gammel skotrar ha sett nån rem som vänt sig,dock var ju remmar då relativt snoriga.
Enda sättet som det där kan ske är att remmen vänder på sig och kan då kasta över den. Detta är pga fel linjering. Men nu ska ni inte tro att ni kan fara till era åf och bara be dom kolla linjeringen. Mest troligt är den korrekt när dom testar. Dock har dom inget test för att kolla vridningen på primären samt hur allt vrider sig vid belastning. Motorkuddar är det enda som kan lösa det här alt flera motorstödVisa bifogad bild 16750
Detta hände mig efter 50 mil på min rmk assault -13
remmen la sig bakom variatorerna och jag fick lov attt såga av den.
Borde man få en ny rem på garanti då den kilades fast totalt och inte gick att få bort utan att såga av den?
Var finns det för motorkuddar/stöd att köpa? vill inte att det händer igen då det var ett rent h-vete att få bort remmen då den var fastkiladEnda sättet som det där kan ske är att remmen vänder på sig och kan då kasta över den. Detta är pga fel linjering. Men nu ska ni inte tro att ni kan fara till era åf och bara be dom kolla linjeringen. Mest troligt är den korrekt när dom testar. Dock har dom inget test för att kolla vridningen på primären samt hur allt vrider sig vid belastning. Motorkuddar är det enda som kan lösa det här alt flera motorstöd
Motorkuddar håller jag på prova ut nu. Än så länge funkar de super. Motorstöd gör asker om jag inte har helt fel?Var finns det för motorkuddar/stöd att köpa? vill inte att det händer igen då det var ett rent h-vete att få bort remmen då den var fastkilad
Det stämmer, finns några kvar ocksåMotorstöd gör asker om jag inte har helt fel?