Nja var vell mest att man är mer nyfiken på hur karaktären ändras beroende på vars man viktar!Tvärt om. Lastar du på längst ut på vikten så måste du kompensera med hårdare sluttryck. Hur vill du ändra den?
Nja var vell mest att man är mer nyfiken på hur karaktären ändras beroende på vars man viktar!Tvärt om. Lastar du på längst ut på vikten så måste du kompensera med hårdare sluttryck. Hur vill du ändra den?
black purple eller black/white om du inte trollat med något annat...om jag bara vill ha bättre backshift vilken sek fjäder ska man använda?
okey har 11-70 vikter upplevde att backshiften blev sämmre kör med orginalfjädrar både i sek och primär inga problem med orken men vill ha bättre backshiftblack purple eller black/white om du inte trollat med något annat...
Ok, vet fler som blivit lurade att köpa 70g...okey har 11-70 vikter upplevde att backshiften blev sämmre kör med orginalfjädrar både i sek och primär inga problem med orken men vill ha bättre backshift
Sant det du säger men några 66 g på min -13 pro fungerar då rakt inte alls och då kör jag mellan 400-1200 m höjd.Ok, vet fler som blivit lurade att köpa 70g...
Vill man göra så lite som möjligt, köper man en 160-260 dekundärfjäder.. Den funkartill 68g från kust till ungefär kiruna, (500möh) sen måste man ner på 66 för att få ut allt av maskin! Finns inte ens på kartan att ta en 70g till fjällen, än mindre in bland träden, jag ger remmen max15 minuters livslängd med den setupen bland träden...
den blev rappare än med 11-68 plus att jag hade övervarv har toppvarv nu på 8300 med 70vikterna går sjukt bra70g 11-serie vikter så då kommer det bli en slugger, seg i respons, kan säkert klara av varven om du kör en 155" och är lätt som förare. men karaktären kommer bli seg.
kör mellan 100-500meter nu beroende vart jag är men får väll skriva då jag varit till fjälls o provat denHmm. Käkar upp min dyna och åker på chassiet resten av säsongen om du har 8300 på 1200m..
Men grattis att du fått ett ex med dom utlåvade 150hp.. de plesta stannar på 140hp i bromsbänk.
Då kanske fjädrarna jag rekommenderat blir för hårda..
Låt oss veta vart du hamna i slutändan..
Kör hårt
Det är ju väl så lätt drivet före nu kring kusten så några jätte insatser för att optimera efter dessa förustättnigar kommer inte ske då det så snart som möjligt kommer bli att söka sig uppåt 400-700 möh i hopp om mer puder.8400 så händer det ju ingenting! Ta ner den till 8150-8200 så händer det saker!
Fått dit andnings hjälpen än?Min maskin hade inga problem att varva över 8000 rpm med 11-70 vikter i fjällen.
=)
Ja det har jag förstått men tycker att min matar bra på mellan men tappar som sen fastän den håller rätt varv! Så tänkte om man viktar där ute kanske det fenomenet ändras?Ju längre ut ju mer gör det av sig, samt ju längre gör det av sig. Matar hårdare = lägre varv