Polaris 2013

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Davajn, har du någon beställt från staterna och sluppit momsa? Gäller även alla andra som beställt, frågar av ren nyfikenhet då jag aldrig sluppit momsen.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Räkna med gör jag definitivt inte, oddsen är väl dock lika stora som att vinna månads klöver på triss..

Tänkte bara hur stor chansen är och ifall man skulle kunna ha tur!

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Tänkte eventuellt montera Burandt RSI 5" styre men vill veta bredden på det styret. Någon som vet?

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Om jag inte minns helt fel när jag monterade mitt så är det lika brett som original. Kapade det 1cm på varje sida och är riktigt nöjd med det!

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Min handlare sa att de kommit ett servicemeddelande som skulle fixa remproblemen. Han skulle få grejerna om ett par veckor. Nån annan som hört de?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Min handlare sa att de kommit ett servicemeddelande som skulle fixa remproblemen. Han skulle få grejerna om ett par veckor. Nån annan som hört de?
RMK:n drar väl inge rem... Eller hur var det?
Kanske bara är "vår" grupp som får dem att ta rem.

Nej, skämt åsido.
Kanon om dom kommer med en åtgärd!
Spännande och se vad det är...

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.159
988
113
Stora Blåsjön
RMK:n drar väl inge rem... Eller hur var det?
Kanske bara är "vår" grupp som får dem att ta rem.

Nej, skämt åsido.
Kanon om dom kommer med en åtgärd!
Spännande och se vad det är...
Kanske att det var något att den ihåliga sekundäraxeln är för vek men jag tror den största anledningen till förra årets remproblem var remmarna. För 2013 av 115 remmarna funkade då skit för mig och mina vänner, däremot när man fick tag på en gammal 11 eller 12s 115 rem då höll dom som vanligt igen...

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Min tro på en variatorrems hållbarhet är över...
Men som alltid finns ju undantaget som bekräftar regeln så kanske den Polaris ska in med i variatorn.

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Förstår inte hur det har uppstått ett variatorremsproblem när utväxling och variatorsetup är exakt likadan på 12 och 13. Detta handlar enbart om dåliga remmar.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
12-13std RMK har samma utväxling, men 12pro 13pro har det ej!
Finns ingen varken 12 eller 13 som remmarna håller på om man använder grejerna fullt ut, utan V-kitt vill säga... Sad Butt true!

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
2012 var det 2,1 i utväxling och 2013 var det 2,05. Den skillnaden leder inte till några ökade remproblem.

För den stora massan av de som köper en PRO eller STD RMK så fungerar orginalsetupen utan bekymmer (förutsatt att remmarna är av korrekt snitt), för extremåkaren däremot finns det bättre alternativ. Men då handlar det mer om att maskinen anpassas flr en viss typ av körning. Som vanligt är originalsetupen en stor kompromiss som skall passa alla, skapligt.