Polaris 2013

A

AssaultRMK

Någon som har koll på om man kan pulverlacka fotstegen på PRO? Tänkte på limningen som sitter vid bakre fästet?
Nästa helg ska jag pulverlacka mina Powder tracs så då kan du få ett svar av mig.
Förstår inte varför de har lackat stegen svarta men lämnat fästet obehandlat, ser ju förjäkligt ut..

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Såg grymt smidigt ut med flytare i centern å! Nån som har eller vet nån som har provat detta i vårat avlånga land?
Nej, tror inte heller att någon här har provat dom om nu inte någon har samma kontakter hos FOX som Burandt.

En polare som var över till Burandt i slutet av säsongen som var talade om att han såg dom där dämparna på någon maskin. Har för mig han sa de satt på Chris turbomaskin och även på Ryans bigbore. Dom höll visst på att testa ut dom då, vet inte om dom hade kört en helsäsong.

Ja dom där är väl på önskelistan men tvivlar på att man tar sig råd ändå.

Börjar ju skeppas först om 2 veckor.

Vad blir det för pengar, fraktat och klart, till sverige tro?
Klickade man vidare ett steg i kundkorg och valde Sweden och "Update-knappen" så lades det på 100-dollar. Men sen får du ju räkna med att det läggs på +25% i moms när paketet kommer in i Landet. Kanske även tull, vet inte vad frisumman är för att slippa tull. Men det brukar väl inte vara så hög procentsats ändå.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Klickade man vidare ett steg i kundkorg och valde Sweden och "Update-knappen" så lades det på 100-dollar. Men sen får du ju räkna med att det läggs på +25% i moms när paketet kommer in i Landet. Kanske även tull, vet inte vad frisumman är för att slippa tull. Men det brukar väl inte vara så hög procentsats ändå.
Du svarar ju i princip "ingen aning" ;)

Framvagn OCH bakvagn till sweden är $2440 vilket är ca 17.136kr (enligt forex).

Åker man på moms så är det ytterligare 4.300kr

Plus tull då.

men 17.000-22.000kr nånstans, för rubbet.

Testar en annan: Vad kostar Floatdämpare runtom om man går till handlare i Sverige?

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Har det kommit några service medelanden på PRO -13 ?
Har maskin hos handlarn och vore bra att kolla så dom fixat allt innan man hämtar den.....
Eller är det några uppdates på väg?

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Larsson säker på att de inte är Float2 dämparna dom säljer ut?

Har för övrigt beställt Float3 runtom till min. Gick på 1940$ exkl frakt.
Ja det är "gamla" kittet med Float 2 Evol R osv dom har till det priset, var nog lite otydlig :) Dom har inte pris på nya än, annat än att det blir lite dyrare.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
har en dum fråga om man köper en pipa med powercommander o sen skär skotern o man tar bort pipan o powercommandern har databoxen registrerat att man använt en powercommander då?

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Någon som känner att dom behöver något från Carl's Cycle så finns det än tid att hoppa på min å några bekantas beställning. Perfekt tillfälle å skära ner lite kostnader så som dela på frakt och få rabatter.

Kan ta några prisexempel jag fått.

QD Remmen: 170$
QD Verktyg: 30$
Variatorrem: 160$
Fox Float 3 Evol-R runtom: 1947$
Avid Drivhjul: ~250$
Wahlbros antistab kit: 94$

http://polaris.carlscycle.com/catalog_items.asp?cat=8612 Finns mer saker än vad som är på hemsidan. Men det ger er en fingervisning iaf.
Helst bara folk från Skellefte omnejd om möjligt :)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Någon som känner att dom behöver något från Carl's Cycle så finns det än tid att hoppa på min å några bekantas beställning. Perfekt tillfälle å skära ner lite kostnader så som dela på frakt och få rabatter.

Kan ta några prisexempel jag fått.

QD Remmen: 170$
QD Verktyg: 30$
Variatorrem: 160$
Fox Float 3 Evol-R runtom: 1947$
Avid Drivhjul: ~250$
Wahlbros antistab kit: 94$

http://polaris.carlscycle.com/catalog_items.asp?cat=8612 Finns mer saker än vad som är på hemsidan. Men det ger er en fingervisning iaf.
Helst bara folk från Skellefte omnejd om möjligt :)
jag ska fundera på det när beställer du? vad kommer frakten gå på ungefär?

A

AssaultRMK

Någon som vet om det finns vita "pirat" slides till RMKn?
Att betala närmare 1000lappen för ett par Polaris original känns högst onödigt..