rykten ski-doo 2013

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Ursprungligen postat av JAAG
Är det mina grava synfel som spökar eller är det så jävligt att framsvingens vänstra rörs övre ända inte är fäst i axeln???
Det är det senaste !! ;)
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Enligt åf kommer inte summiten som saknar vändhjul a´la rmk och har extremt få boggihjul att tas in i sverige,såg att det var två stycken och är osäker vilken han menade.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Haha tror faktiskt du har rätt!
Senaste vettu, Polaris limmar sina saker, Ski-Doo fäster med luft;) Nä men är väl nån PS miss, eller så kanske dom bara tog en boggie från montagelinan för att a kort på och kollade inte att den faktiskt var färdig?:p

Edit: JA eller så kanske det ska vara så, men det har jag ju oooerhört svårt å tro:)
Är det nu på det viset så fattar jag inte varför dom inte lättat bort hela röret, ingen idé att sätta dit ett rör som bara hänger i luften........ jajja, jag hoppas fortfarande på att det är mina allt annat än bra ögon som det är fel på.
 
Last edited:

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Enligt åf kommer inte summiten som saknar vändhjul a´la rmk och har extremt få boggihjul att tas in i sverige,såg att det var två stycken och är osäker vilken han menade.
Vore väldigt konstig om dom inte skulle ta in Summit X, den modell som verkar ha de inre vändhjulen.
Historiskt så har vi i Scandinavien alltid fått hit de värsta modellerna.
Modeller som bara går att springchecka i staterna brukar vi ha som standardmodeller...
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag har ingen aning och bryr mig inte speciellt eftersom jag inte ska köpa nån sån. :)

Men jag passade på och fråga en åf idag som just kommit från något brpmöte i finland,och när jag sa att jag sett att dom gör som rmk nu och tar bort dom yttre vändhjulen så svara han "den kommer inte hit".
Vi får väl se om vi missförstod varann eller om det stämmer. :)
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.857
102
63
Skellefteå
Vore väldigt konstig om dom inte skulle ta in Summit X, den modell som verkar ha de inre vändhjulen.
Historiskt så har vi i Scandinavien alltid fått hit de värsta modellerna.
Modeller som bara går att springchecka i staterna brukar vi ha som standardmodeller...
Håller nog med Holm i detta avseende.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Har något sett de svenska priserna eller finns dem inte än;)?
Ska bli spännande att se vad dom hamnar på, översätter dom priserna med 10kr/dollar så blird det ju en markant sänkning av dom svenska priserna.

Angående den delade framsvingen så någonstans måste den vara delad, för annars kan ju inte sidorna röra sej oberoende av varandra. Men jag skulle vilja se bättre bilder på framsvingen så man blir säker på hur det ser ut.