Jag drar ju oftast iväg nytankad så skulle nog säga 21 kg skillnad. Även ny bajsade så man slipper det där extra kilot.....Så nytron är inte så mycket svårare än tex en boondocker att köra ? 28kg är ju ingenting
Nä viktskillnanden är inte så stor. Jag är ganska trött på att höra att Nytron är tung. Speciellt när man jämför en startfärdig Nytro mot en annan med torrvikt. Spårvidden kan vara en möjlig anledningen att Nytron kan upplevas svårare att burka.Så nytron är inte så mycket svårare än tex en boondocker att köra ? 28kg är ju ingenting
Till sån där körning fungerar ju det absolut, men det där är inte att betrakta som avancerad körning, klättring klarar Nytro turbona utmärkt...Funkar bra bland träden
"Film"
Är ju den där körningen som är frän! Försöka åka som Burant gör ser väl tufft ut men skulle inte vilja påstå att det är en speciellt rolig körning... Men alla gillar vi olika såklart!Till sån där körning fungerar ju det absolut, men det där är inte att betrakta som avancerad körning, klättring klarar Nytro turbona utmärkt...
Skulle vilja se när han drog iväg på skrå i sluttningen där det var som brantast...
Du skriver att "Att jämföra en XTX mot en Boondocker, Summit, RMK eller liknande är ju inte riktigt rättvist-XTXen är en ledskoter med lite längre matta för att hjälpligt skotta sig fram på sidan om spåret, vilket den gör bra."Nu ska vi inte jämföra äpplen och päron-vart är det du upplever den som tungkörd egentligen?
Är det på led eller i lössnö? Skog eller myr?
Att jämföra en XTX mot en Boondocker, Summit, RMK eller liknande är ju inte riktigt rättvist-XTXen är en ledskoter med lite längre matta för att hjälpligt skotta sig fram på sidan om spåret, vilket den gör bra.
Även om du förlängt en XTX så är det fortfarande en XTX......
Ja.Du skriver att "Att jämföra en XTX mot en Boondocker, Summit, RMK eller liknande är ju inte riktigt rättvist-XTXen är en ledskoter med lite längre matta för att hjälpligt skotta sig fram på sidan om spåret, vilket den gör bra."
Du syftar på att det skiljer sig på dämpare, framvagn och vinkel på matta/boogie? Matta skiljer sig bara 5 cm emellan....
Boondockern är ingen mountainmaskin, pps boggien har ju inte den bästa attackvinkeln för djupsnö körning heller och både xtx:en och Boondockern levereras med 44 matta original. Sant är att den har smalare mellan skidorna , sen att jämföra tjänstevikt mellan maskinerna tycker jag inte heller är rätt , Nytrons tank rymmer 28L mot Boondockerns 39L...Ja.
Lössnömaskinerna har ju en helt annan attackvinkel till att börja med...smalare mellan skidorna osv.
Har inte jämfört boggikonstruktionen mellan Rmk:n och Nytron, men helt klart är den ena anpassad för led, men tar sig hjälpligt fram i lössnö medan den andra fungerar motsatt.
Mattlängden är ju bara en liten del i frågan.
F.ö är Nytron kung rätt upp i kombination med turbo. Det är famförallt skråkörning jag upplever som hopplös-men då har ju jag i grunden en RTX, vilket är så fel som det kan bli!
Haha ne och jag tycker inte det är okej att jämför en 800cc med en 1050ccBoondockern är ingen mountainmaskin, pps boggien har ju inte den bästa attackvinkeln för djupsnö körning heller och både xtx:en och Boondockern levereras med 44 matta original. Sant är att den har smalare mellan skidorna , sen att jämföra tjänstevikt mellan maskinerna tycker jag inte heller är rätt , Nytrons tank rymmer 28L mot Boondockerns 39L...