Kan hejna vara nå?
http://www.gripnripracing.com/product_info.php?products_id=178
I have been getting several PMs everyday about my torque arm with the additional motor mount that reinforces the TCL and supports the jackshaft. If there is enough interest I'm thinking of pulling mine off and using it as a template to have some laser cut. I could put together a kit with everything needed to bolt it on in a few minutes. No drilling required all laser cut out of Aluminum. I have over 600 hard miles on mine now and it works great. No guarantee it is the end all answer to the belt problem but has helped to stop my problem and will do more than Cats jackshaft collar fix!
Teoretiskt sett: ja.
Detta är något jag tittade seriöst på efter att ha förbrukat en handfull remmar på drygt 30 mil, men efter första service har jag tagit mig 40 mil på en 084-rem.
Dels brickan på variatoraxeln var orsaken, men främst den misalignment på 2mm som sek. hade var det allvarligaste.
Som TCLn är designad så tappar man parallellismen mellan variatorerna om motorn flyttar på sig, vilket leder till att remmen löper med en viss sidledsförskjutning. (likt den misalignment jag hade innan service)
Till vilken grad, och hur allvarligt det är, vet jag dock inte.
Några ovetenskapliga bryttester i motorn följt av några vinkelberäkningar hade kanske kunnat ge ett hum om hur allvarligt det är.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2