Arctic Cat 2013

lalle.ohman

Medlem
18 dec 2010
34
0
6
Sävast
Jag har kört med Speedtech:s slutburk sen jag plockade ut min 12:a och är riktigt nöjd! Låter skönt och inte alls speciellt högt. De har lyckats bra med den ljudmässigt och halverat vikten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Ny ljuddämpare är ett måste på 800 motorn, orginalen påminner om en resväska!
Körde också med Speedtech burken, riktigt bra!
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Det jag gör :) AB Nian Älsvbyn. fast vet inte vilka maskiner som kommer först...
Har beställt en M800 SP 153 satt... Dom kommer garanterat ringa då jag är på Sicilien en vecka och då kommer jag jävlat gå under! :p
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Det jag gör :) AB Nian Älsvbyn. fast vet inte vilka maskiner som kommer först...
Har beställt en M800 SP 153 satt... Dom kommer garanterat ringa då jag är på Sicilien en vecka och då kommer jag jävlat gå under! :p

Lugnt! jag kan hämta den åt dig ;)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Hmm de var nästan tidigt, tänk på att garanti perioden börjar gälla när man plockar ut maskinen.
Och det spelar ju enbart roll om du hämtar ut sent på säsongen. Spelar det roll om garantin går ut september eller november 2016?
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Hmm de var nästan tidigt, tänk på att garanti perioden börjar gälla när man plockar ut maskinen.
Hämtar man ut den efter nyår så gäller vä garantin bara i två år? Så det spelar nog ingen roll.
Om man inte siktar på generalras på försäsomgen 2016 förstås. :p
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Nää de är sant, man kan ju ändå aldrig hålla sig!

Tänker du Knacket göra nå mod på din M1100?
Kommer göra en del omlackeringar, tycker den är alldeles för mycket vit så det blir lite mer svart, sen så kommer det en låda från Boondocker som ska göra den god för 240hp och även en del Billet-x detaljer i boggien och styrhöjjare.

Har även funderat på några externa mätare men inte kommit så långt med det, typ avgastemp, turbo etc.

Längtar så otroligt mycket!!
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Trevligt trevligt,

Själv sneglar man på Ez Jacker men kanske Hi Jacker är ett bättre val? Är de det du tänker använda?

Har även liten funderingar på vilken variator setup man ska köra på. Hur tänker du göra där? Vikta på eller kör linan ut med ställbar helix och nya fjädrar?

Även ljuddämpare måste ju man byta, har själv kollat på Modrods men även Bikeman's modeller.

Längtar själv som faan!
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Alltså jag vill bara ha min maskin nu så man kan pilla dit alla saker :) Längtar så sjukt mycke! :)
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Trevligt trevligt,

Själv sneglar man på Ez Jacker men kanske Hi Jacker är ett bättre val? Är de det du tänker använda?

Har även liten funderingar på vilken variator setup man ska köra på. Hur tänker du göra där? Vikta på eller kör linan ut med ställbar helix och nya fjädrar?

Även ljuddämpare måste ju man byta, har själv kollat på Modrods men även Bikeman's modeller.

Längtar själv som faan!
Kommer bli HiJacker med ställbar helix. Lite roligare med fler inställningsmöjligheter.
Har inte bestämt spec på variatorerna exakt, är bara i planeringsstadiet där..
Ljuddämpare, vad är det?? En turbo måste ju få andas genom raka rör!!
 
Last edited:

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
Det jag gör :) AB Nian Älsvbyn. fast vet inte vilka maskiner som kommer först...
Har beställt en M800 SP 153 satt... Dom kommer garanterat ringa då jag är på Sicilien en vecka och då kommer jag jävlat gå under! :p
snackade med dem på AB Nian för typ 2 veckors sen... dem sa då till mig att jag skulle få hämta ut min svarta m800 le mot slutet av oktober kanske lite tidigare.
:)
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
snackade med dem på AB Nian för typ 2 veckors sen... dem sa då till mig att jag skulle få hämta ut min svarta m800 le mot slutet av oktober kanske lite tidigare.
:)
"Vi hade fint besök igår av Peter Söderhäll och Roland Kammen från Arctic Cat/KGK Motor. Som det ser ut nu så kommer vi att få hem de första 2013 modellerna redan i mitten av September :)"

Taget från deras facebook
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
"Vi hade fint besök igår av Peter Söderhäll och Roland Kammen från Arctic Cat/KGK Motor. Som det ser ut nu så kommer vi att få hem de första 2013 modellerna redan i mitten av September :)"

Taget från deras facebook
Men det är ju nu?!? Då måste dom ju komma i veckan, sen så tar det ju lite tid att sätta ihop dom.

Har jag nått om bakfoten men visst brukar ÅF vilja hålla kvar maskinerna tills skoterns dag närmar sig?