Arctic Cat 2013

sledxtreme

Aktiv medlem
23 dec 2008
58
0
6
Bollnäs
Jag har bokat en f800 rr hos min ÅF, och han ska iväg på ett möte den 30 sep angående uppdateringar! tänkte hämta ut den efter det utifall det ska behöva uppdateras!
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Halloj på er. Jag har just beställt en 38 tum framvagn från zbroz till min 13 hcr och undrar om jag måste korta dämparna och följer det med distanser till det då?

Mvh stefan
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Tack så mycket. Då vet jag de :)
Nån som vet om distanserna för att korta dämparna följer med? Jag glömde fråga de när jag beställde :p
 

woxis

Välkänd medlem
26 jun 2013
159
0
16
Jag har bokat en f800 rr hos min ÅF, och han ska iväg på ett möte den 30 sep angående uppdateringar! tänkte hämta ut den efter det utifall det ska behöva uppdateras!

Har du hämtat din ? Hur vart det med uppdateringarna ?
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Någon som prövat färdiga variatorkit till m800 från någon tillverkare?
Hur har ni upplevt det?
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Tack så mycket. Då vet jag de :)
Nån som vet om distanserna för att korta dämparna följer med? Jag glömde fråga de när jag beställde :p
Som jag har fattat det räcker det inte med att korta av dämparna för att gå ifrån 42"-38". Det krävs nya dämpare för att det ska lira. Rätta mig om jag har fel?
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Distansen som medföljer är för 40-38, alltså blir dom fortfarande för långa, men stenmanracing här på forumet kunde fixa andra, bara man visste vilken längd man vill ha.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Är det någon förutom jag som haft problem med att skotern tvärdör när man ska dra iväg, händer med jämna mellanrum. I klippet håller jag jämn gas båda gångerna, och det är bara första gången den tvekar, andra gången är det som det ska.
Maskinen är helt standard.
[video=youtube;qMRGdpIcESo]http://www.youtube.com/watch?v=qMRGdpIcESo[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=qMRGdpIcESo
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tycker ni det är helt ok att det är så?
Har ni pratat med eran ÅF om det? Vad säger dem isåfall?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Verkar tyvärr vara rätt vanligt fel, polaren har också samma fel på sin 12a. Är ju riktigt störigt och farligt vid teknisk trädkörning!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Verkar tyvärr vara rätt vanligt fel, polaren har också samma fel på sin 12a. Är ju riktigt störigt och farligt vid teknisk trädkörning!
Jo vissa gånger blir det riktigt farligt måste jag säga.

Hade jag haft en bättre handlare hade jag ifrågasatt och ställt krav, men att prata med min åf ger lika mycket som att diskutera med en dörr.

Får någon fram något svar eller en lösning får ni gärna skriva.
 

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
fick min uppkollad av min handlare. Dom tog kompprov kolla bränsletrycket tändstiften men dom hittade ingenting. Kan även tillägga att min är oerhört svårstartad ibland när den stått någon dag, typ 10-15 drag. Väldigt roligt när det är -15 -20. Fortsätter det jävlas så blir det nog en powercommander eller tändkil. Känns ju inge roligt att måste skaffa eftermarknadsgrejer för att skoter ska gå som den ska.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
fick min uppkollad av min handlare. Dom tog kompprov kolla bränsletrycket tändstiften men dom hittade ingenting. Kan även tillägga att min är oerhört svårstartad ibland när den stått någon dag, typ 10-15 drag. Väldigt roligt när det är -15 -20. Fortsätter det jävlas så blir det nog en powercommander eller tändkil. Känns ju inge roligt att måste skaffa eftermarknadsgrejer för att skoter ska gå som den ska.
Blir det som för dig på min kommer jag definitivt överväga att köpa en annan polaris istället.

Kan det vara så simpelt som gashängsbrytaren?