Nu har jag inte orkat läsa genom allt (jag är böjd att kalla, en del av det, svammel) på denna tråd men spikningar har inget med avbrutna kolvskirtar att göra, spikningar sker, och påverkar huvusakligen områden en bra bit ovanför skirtarna.... Dessutom tillåter inte styrsystemet spikningar, men åtgärdar dom på fel, EPA-godkänt, sätt....
Om jag, med mina begränsade kunskaper, skulle koka ihop en lösning så innebar den att borra ur och sätta i stålfoder samt hitta och sätta i kolvar med lagom kolvspel. Stålfoder kommer INTE att gå av!
Med detta skulle merparten av alla skumma motorexplosioner vara borta, ska man sen ha den att gå bra så blir man tvungen att ta till PowerCommandrar och/eller liknande för att komma runt alla EPA-idiotier.
F.ö påverkar inte "the fix" överhuvudtaget några vevstaksvinklar om ni nu beskriver "fixen" rätt, det enda som kan göra det är att byta vevstake till en längre.
Skulle jag nu uttrycka mej otydligt ber jag om burträsk och skyller på att jag i skrivande stund är full som en krokodil, Gonatt! =)
Edit: Jag hade en -09 "Asshole" som formligen exploderade i trakterna av 400 mil..... och det efter uppdateringskolvbytet.
Om jag, med mina begränsade kunskaper, skulle koka ihop en lösning så innebar den att borra ur och sätta i stålfoder samt hitta och sätta i kolvar med lagom kolvspel. Stålfoder kommer INTE att gå av!
Med detta skulle merparten av alla skumma motorexplosioner vara borta, ska man sen ha den att gå bra så blir man tvungen att ta till PowerCommandrar och/eller liknande för att komma runt alla EPA-idiotier.
F.ö påverkar inte "the fix" överhuvudtaget några vevstaksvinklar om ni nu beskriver "fixen" rätt, det enda som kan göra det är att byta vevstake till en längre.
Skulle jag nu uttrycka mej otydligt ber jag om burträsk och skyller på att jag i skrivande stund är full som en krokodil, Gonatt! =)
Edit: Jag hade en -09 "Asshole" som formligen exploderade i trakterna av 400 mil..... och det efter uppdateringskolvbytet.
Last edited: