Ski-doo Rev 800 vs 600

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det är smartare att köpa en nu för 60 än i November. Det är ju jävligt enkelt en skoter är svår såld på sommarn vilket påverkar priset. Att låna pengar om man inga har torde vara ett litet problem. Speciellt när det inte rör sig om så mycket pengar.

W

Wettainen

Köp skoter när du kan testa den på snö hur den beter sig osv

SimonF88

Välkänd medlem
24 apr 2012
130
1
6
Robertsfors
Inte lika mycket skitsnack om VE än rev 800:an hitta bara ett fel och var nåt med vev ventilen inte så mycket annat. Och såg nå klipp på youtube och den verkar fett grym i puder :)

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Inte lika mycket skitsnack om VE än rev 800:an hitta bara ett fel och var nåt med vev ventilen inte så mycket annat. Och såg nå klipp på youtube och den verkar fett grym i puder :)
Du menar avgasportarna? Se till så att avgasportarna är av modell rostfri, om inte så byt dom innan säsongen så har du en bra motor.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.245
1.084
113
Stora Blåsjön
Nog finns det problem med 800 ves motorn också, bla veven..
Men som vanligt med problemen på både rotax och polaris motorn så går dessa att avhjälpa.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.245
1.084
113
Stora Blåsjön
Precis :) Var inte så svårt heller läste jag, så känndes bra ^^
Inte så svårt om man inte gör det själv... men kostar en hel del.
Egentligen är det ju enklare/billigare att få ordning på ski-doo 800 motorn för där behövs ingen linjeborrning av vevhuset. Utan allt jobb där går att utföra hemma i garaget = billigt men kanske inte lika enkelt som att lämna iväg allt.
Men båda har sina för och nackdelar så man får hoppas att du inte råkar ut för några otrevligheter med motorn.

Sebbemagnusson

Välkänd medlem
2 dec 2008
348
0
16
Östersund
Rotax serie III motorerna är knappast sämre än de flesta andra, om du nu håller efter motorn.
Det är klart att de blir större chans att dem rasar om man fullständigt kör slut på skotern och inte kollar genom motorn efter säsongen.

Jag hade definitivt valt en Rev innan VE:n, som några skrivit, köp en Rev som är nyrenoverad.
Inte bara med nya kolvar utan även omfettade lager alt. borrade oljekanaler. Då har du gjort ett köp som du inte kommer ångra.

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag vet inte om jag inbillar mej men jag ser inte särskilt många VE men däremot ser jag flera rotax 800 när man är ute och åker. Alltså finns det fler av en model så blir problemen självklart mer också.

Jag jobbar som bilmek och tycker ibland det är jävla skit grejjer som alldrig fungerar men börjar jag tänka efter hur många bilar det igentligen är av dom modellerna så är problemen obefintliga. Men du kan garanterat läsa om dom problemen i deras forum där dom varnar för att inte köpa dom för det är hundratals som rasat men kanske finns några tio tusentals som inte rasar.

Hoppas ni fattar min poeng för i alla fall i min närhet så är det störst andel rotax så självklart blir det då flest rotax som rasar.