så ni menar att alla uppdateringar som görs på en ny årsmodell ska vara gratis även på årsmodellen före? varför ska då dom försöka förbättra sina modeller kan man då undra.
Det där är samma resonemang som om alla Toyota Prius av en årsmodell endast gick att köra på bensin eftersom batterierna inte fungerade, medan årsmodellen efter fungerade alldeles utmärkt efter fabriksåtgärd.
Dvs-den fungerade inte som reklamen gjorde gällande.
Arctic M800 var mitt alternativ till Pro Rmk8. Nu valde jag -tack gode gud- Pro Rmk 8, eftersom jag visste att den fungerade.
Det blir ett slag i ansiktet för alla som köpt ProRide i år om du säger att dom får skylla sig själv som köpte fel årsmodell.
Den har lanserats som en skoter avsedd att köras i lössnö, i efterhand -eller i verkligheten om man så vill- så visade det sig att den funkade utmärkt efter led men inte alls i lössnö. Alltså är det rimligt att kräva uppdatering till specifikationerna för MY -13.
Att remmarna håller 7-10 mil, kåporna blir uppnötta av variatorn vid lössnökörning och dekalerna ramlar av vid lössnökörning är helt enkelt inte acceptabelt för en maskin som lanseras som lössnömaskin. Och det var ändå bara några exempel.
Att kasta i ansiktet på folk som betalat 140000:- för en skoter som i praktiken inte går att bruka som tänkt att faktiskt oförskämt. Även om generalagenten antagligen tycker som du-"byt till en -13, DÅ funkar det!"
Hur ska kunden veta det?
Av samma anledning ska generalagent/tillverkare uppdatera tidigare årsmodeller: För att visa att dom står för sin produkt helt enkelt.
OK?