summit xm 2013

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.159
111
63
Alla fyra dämparna är nu shimsade något hårdare än original och fyllda med Öhlins olja som mest troligt inte gör någon skillnad, men man kan ju inbilla sig det i alla fall. :)

Termometern är dock jävligt nära -30 strecket nu så definitivt ingen provkörning ikväll, hoppas på varmare väder imorgon.

Jag villl inte heller ha den hård, men med original shimsning törs man ju knappt skutta över en plogkarm.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
skulle inte benämna det som bara! boggien är sjukt följsam och skråkörning går som en dans i alla lägen, tycker även fotstegen evakuerar snön kanonbra vilket inte xp gör, hela maskinen känns betydligt smidigare på allt i jämförelse, tycker även att dom fått till variatorerna riktigt bra skjuter på betydligt bättre än tidigare 800etec jag kört med original setup! ;)

ska modda lite på utseendet framöver då det är för mycket gult tycker jag, lite 3d kolfiber blir de nog på huv å tank då den nya 3d vinylen är helt grym, såg fan inte att de var fejk på 3dec avstånd! fanns även ormskinn å läder med struktur i svart, kanske blir pudelrock stuk ;)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Någon som monterat gps på sin nya pärla?
Ja.
Citerar mig själv från förra sidan
Monterat det utökade handsfacket ovanför mätarna. Riktigt bra, ger bra volym. Hade en Garmin Montana som nu sitter där. Just den GPS:en kan man köpa genom BRP med fäste och allt, så det var tom en märkt hålbild som passar mot Montanans fäste. Kanon!
Ta plusmatningen från den lediga säkringshållaren på oljeburken. Då får du spänning till GPS:en hela tiden. Kör du plus från vanliga 12V-uttaget så försvinner spänningen på tomgång. Mycket irriterande.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Mm jag har sett montanan monterad men jag har ingen sån. Har en Oregon som jag är nöjd med. Ska montera den med ett ram mount.

Får se hur jag löser det.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Syns montanan bra på handsfacket ? Monterade min på styrhöjarn enklare när man ska använde den !
Ja, jag tycker den sitter kanon fram på handskfacket.
Hade den på styrhöjaren på förra maskin, men jag tycker detta var bättre...

Vad tycker ni andra om placeringen, vinkeln på mätarna.
Gillar det inte.
Man ser inget av dem när man sitter ner. Vill ju kunna se tempen när man åker efter led, man lär ju nästan ställa sig upp för att se.
Vet att det är det som är tanken, men jag tycker man sett bra så som mätarna satt förut.
Även när man står upp och åker puder så synd dom oftast inte, eftersom mätarna ligger så flackt så samlas det alltid snö på dom...

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Svår fråga!

Jag gillar mätarplaceringen men håller samtidigt med dig. I pudret kollar jag aldrig på mätarna (det går inte heller)

Medan på leden så måste man stå för att läsa... Vilket jag Iofs gör men inte hela tiden.

E-tec

Aktiv medlem
17 aug 2010
88
0
6
Luleå
Hjälp vad är fel.
Har en kompis som har en -13 summit som bara går på en cylinder på tomgång och ryker som faan, över 6000rpm går den på 2 cylindrar, vad tror ni är det ett stift som farit eller???

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Kan vara ganska många saker...

Svårt att gissa och ganska onödigt då han har garanti.

Spridare, kolv, givare, stift osv....