Det är en riktig bra lössnömaskin.
Har gjort en del inlägg i denna tråd då jag körde Summit Xm 154" i 1.5 säsong.
Satt för skojs skull och läste igenom hela tråden igår igen.
Många skriver att den är otroligt lättkörd och gör dig själv till en bättre förare, håller med.
Var mycket nöjd med min, en mycket bra lössnömaskin som även funkar lite allround.
Jag tänker inte då på dämpningen som är väldigt mjuk utan mer på låg bränsleförbrukning, inga kylproblem vid ledåkning mm.
En del säger att E-tecen är sävlig, mest Polarisåkare. Och visst den är inte rapp som en Cobra på gasen som Cfi800:an. Men när den fått upp varvet finns det rejält med pulver.
Åker Poo 800 nu och tycker den saknar lite effekt på toppen jämfört med 800 E-tec.
Man läser om väldigt lite om motorproblem på E-tecen. Se till bara att att kolla packboxen bakom variatorn ifall du råkar spränga en rem så det lindar upp trådar runt vevaxeln, annars kommer ett vevaxelras som ett brev på posten inom sinom tid.
Jag hade en hel del remproblem på min innan jag fick till den med v-kit och flytande sek.
Vet inte om jag fick en problemmaskin eller om det är min körstil som gjorde att org.setup inte funkade.
Man läser om många som åker länge på remmarna.
En kompis med Xm 154" som åker på nästan samma ställen som mig åker med helt orörd maskin och det bara fungerar, tror har åker på org.rem än efter två säsonger...
Något man bör göra...
Nja, det som jag inte gillade är skidorna, bytte till SLP PP. Annars är det inte något som känns som ett måste att uppgradera.
Vet inte vad du är för typ av förare, är man en normal lössnöåkare, eller kanske nån som nyligen har börjat åka lössnö, då är det en klockren maskin.
Är man en avancerad åkare som ska åka på de allra värsta ställena och försöker leka Krister Brant, då finns en enda maskin som passar bättre, Pro.RMK.
BD:s och M:maskiner placerar jag efter summiten.
Krillekravall tog upp en del saker tidigare i tråden. Det är saker som jag också kom fram till i vintras, minns inte att han skrivit det och det var kul att se att han kommit fram till samma slutsats. Saker som gör Pro:n bättre.
Men då handlar det om riktigt brant körning, vilket långt ifrån alla håller på med.
Slutsats, mycket bra maskin, saknar min överallt utom i de brantaste bäckravinerna.