Har Konsumentverkets organisation någonsin kopplats in vid sådär frekventa förekommande fel, de gånger det strandat med ÅF/generalagent, och vad fick det för utfall?
Följande ska jag kräva genom ÅF:
-Tre Torx-skruvar borta (slarv vid lev.service, så dessa saknas nu)
-Ny TCL (har visat sig spricka. Detta är en så pass vital del av maskinen att jag inte tänker riskera bli ståendes i skogen pga ett designfel)
-Oil filler neck (har visat sig spricka. Tänker inte riskera fylla motorrummet med olja pga ett designfel som gör att den går sönder vid vanlig användning dvs burkning)
-De nya rullarna i sekundären (har visat sig gå sönder. Billigare för dem att byta endast rullar istället för helix, komplett sekundär och ev. buksida)
-Ny mutter till långskruven vari centerdämparens nedre fäste sitter (av någon anledning är denna bytt till en "låsande", av uppenbar livsfara)
-Ny kylarslang (har visat sig spricka. Men hur man ska se nivån vet jag inte?)
-Ett års extra garanti (tog ut min efter årsskiftet, så har endast 2 år. Jänkarnas 084-rem fick de tillsammans med +1 års garanti)
-Förstärkning till buksida (designfel)
-Ny balatarem (sprucken)
-Nytt gummi till avgasutblåsets genomföring (sprucket)
-Nya skidkuddar (har visat sig fallera, uppenbar livsfara)
-Nytt variatorskydd (sju remexplosioner senare är de knappt funktionella)
-Ny värmesköld till pipan (tillhör remsprängningarna, ser förjävlig ut)
-Ny buksida inkl. alla förstärkningar (söndersvarvat, designfel)
Blir det några större diskussioner om det ovan så kommer jag att spendera mycket energi på detta, tillsammans med en konsumentvägledare.