Service meddelande 2012or

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Fast hålet jag menar är på sidokåpan för slutburken, där sitter det inte ens ett galler, utan det är bara ett stort öppet hål, och såvitt jag kan se på bilder ifrån blocket, så verkar det vara så på alla, så på den sidan antar jag att man får snickra ihop ett eget.

Det matar in bra med snö där, speciellt nu när det bara är kall puder som fallit ner.

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Minns inte om det står i tråden nånstans men man är inte tvungen att göra (eller boka tid för) uppdateringarna före sista dec som det står på lappen, ringde ÅF igår å hörde mig för lite.. Lite OT, vad görs på 150mila servicen och vad brukar den kosta i runda slängar? (Kunde ju frågat det igår men ni tror jag kom ihåg det?? :))

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Lär väl göra samma som vid 25 mila servicen, och då kostar det väl lite över 1000 spänn om jag inte minns fel.

F++N

Aktiv medlem
10 nov 2012
52
0
1
norrbotten
Minns inte om det står i tråden nånstans men man är inte tvungen att göra (eller boka tid för) uppdateringarna före sista dec som det står på lappen, ringde ÅF igår å hörde mig för lite.. Lite OT, vad görs på 150mila servicen och vad brukar den kosta i runda slängar? (Kunde ju frågat det igår men ni tror jag kom ihåg det?? :))
2300 på gällivare

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Konstigt att det kan skilja 1300kr för en service, eller görs mer på 150 milaservicen jämfört mot 25mil att den är så pass mycket dyrare?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Garanti uppdateringar gjorda på min M8:a -12.

Trist som fasen att de inte ska kunna få till en tankmätare som fungerar på en skoter..

Isåfall bör VARJE skoter ha den klassiska genomskinliga slangen utmed tanken, den visar ju inte fel iallafall.

I övrigt hoppas jag mappningen får bort boggningarna på låga varv, som är rätt irriterande.

Förutom dessa två saker är jag mycket nöjd med skotern.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Nä den där jävla tankmätaren....
ja körde en bra bit idag med rejäl mängd puder, hoppar ut i ett dike och de blir skrå läge (lite mer panik artat skrå läge) ja klämmer fullt men får höra ljudet brööööööö och sen innan ja hinner blinka är ja kastad över styret å ner i den openetrerbara snårskog som alltid ligger intill ett dikes panik skrå, ja borstar av mig diverse buskage och går fram till skotern för att se att fuel varningen ligger till, aha tänker jag glatt inte konstigt att den boggar! tar fram dunken och försöker lirka ner 10 liter i den lilla öppningen som mer liknar ett kvinnligt könsorgan! smyger mig till den närmaste macken (är oftast nån mil emellan dom där de ligger bra med puder) kompisen tankar upp sin -13 800 etec får i den 15 liter och ja tänker satan de här blir dyrt, börjar tanka å får i min maskin och dunken 17 liter!!!!!! Med lite trög huvudräkning så här efter en tung dag så borde ja då haft 23 liter kvar i tanken när ja hoppade ner i diket,,,,WTF

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Är grymt sne på tankmätaren, eftersom var och varannan har problemet, borde man inte kunna åberopa något ang den?

Jobbigt att köra 4mil och sedan börjar sista ploppen blinka :(

Det är ju garanti på skotern, och något borde man kunna kräva?

Förövrigt så har jag något variator ljud på min, dock inget slitage på vare sig rem eller variatorer.
Styrglappet lär dom knappast fixa, så blir att svarva egen bussning vid tillfälle.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
om du med variator ljud menar att den låter i allmänhet därifrån så kan ja ju säga att jag med har nått ljud, inte ett metalliskt skramlande men ett lite mer dovt glomrande, sen är de ju väldigt myvke vibtarioner i skotern innan variatorn kopplar in, tänker att de kan vara någon obalans för ja har kollat igenom min och ja hittar inget direkt fel eller glapp! ska kolla idag vad ja har för toppvarv när jag klämmer fullt ett tag, tycker de känns som den varvar för mycke efter bullitin åtgärden, kanskse är läge spänna på sekundären lite men de hjälper klappast glomrandet i primären

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Både ulande och lite vibrerande ljud, inget skrammel direkt.
Men inte på alla varvtal, utan mer när man kör relativt sakta, ifos så hör man väl inget när man kör hårt.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Är grymt sne på tankmätaren, eftersom var och varannan har problemet, borde man inte kunna åberopa något ang den?

Jobbigt att köra 4mil och sedan börjar sista ploppen blinka :(

Det är ju garanti på skotern, och något borde man kunna kräva?

.
W O R D !!!!!

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Nä den där jävla tankmätaren....
ja körde en bra bit idag med rejäl mängd puder, hoppar ut i ett dike och de blir skrå läge (lite mer panik artat skrå läge) ja klämmer fullt men får höra ljudet brööööööö och sen innan ja hinner blinka är ja kastad över styret å ner i den openetrerbara snårskog som alltid ligger intill ett dikes panik skrå, ja borstar av mig diverse buskage och går fram till skotern för att se att fuel varningen ligger till, aha tänker jag glatt inte konstigt att den boggar! tar fram dunken och försöker lirka ner 10 liter i den lilla öppningen som mer liknar ett kvinnligt könsorgan! smyger mig till den närmaste macken (är oftast nån mil emellan dom där de ligger bra med puder) kompisen tankar upp sin -13 800 etec får i den 15 liter och ja tänker satan de här blir dyrt, börjar tanka å får i min maskin och dunken 17 liter!!!!!! Med lite trög huvudräkning så här efter en tung dag så borde ja då haft 23 liter kvar i tanken när ja hoppade ner i diket,,,,WTF
W OR D !!!!!

Är också sjukt less på tankmätaren..

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Fick mig en liten flyg tur igår så de blir någon dags vila och byte av drivaxel på katten som låg bakom innan man är på spåret igen!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
lite off-topic men.
En rem for för mig i förrgår och slog remskyddet helt snett, får man ut det på garanti eller är det bara att köpa ett nytt själv?
Försökte att fixa till det befintliga men fick det inte riktigt 100 :/