Service meddelande 2012or

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Mätarfelet hade flera av oss förra året också. Då fick jag till svar att det var något med vädret som gjorde det. Vet inte om det stämmer men min mätare funkade sen när det blev varmare ute.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Mätarfelet hade flera av oss förra året också. Då fick jag till svar att det var något med vädret som gjorde det. Vet inte om det stämmer men min mätare funkade sen när det blev varmare ute.
Jo, det var ett riktigt fuck med lufttrycket en sväng förra året.
Om jag inte missminner mig så ställdes de militära flygningarna på F21 pga det?

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Man ska kalibrera alt mätaren beroende på lufttryck. Håll inne en av knapparna på displayen, vilken det nu var, i tre sekunder så blinkar alt värdet sen knappar man upp eller ner tills höjdvärdet blir det rätta.

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Funkade nästan hela dagen idag, sedan på 0 igen.
Får testa att knappa litegranna.

Minimalt failure kontra bränslemätaren, den lär man aldrig få se någon bättring på, och vore det inte för Vaginalformen i tanken så hade man åtminstone haft chansen att köpa lock med mätare :(

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Är det någon som haft remproblem efter service bulletin, jag har kört 14mil och blev tvungen tvätta bort gummirester från skivorna men remmen ser faktiskt okej ut (083)

power_valved

Medlem
23 nov 2006
42
0
1
Min har också börjat slira på remmen efter service bulletinen . Har inte haft problem tidigare så har nu fått börja fixa till den igen så kåpor är täta osv .

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Njo, alltså ja upplever de som alldeles för lätt för snön att komma in i motorutrymmets lägre del! Svårt hålla borta oxid på Alu detaljer bla, inte alls som gamla schassit där motorutrymmet såg ut som nytt efter en säsong

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Tankmätaren är ju bedrövligt dålig. Blinkade häromdagen så det bar iväg till OK med smygkörning. Fick i 23 liter... Man får hålla koll på hur långt man åkt kontra förbrukning som det verkar. Och varför i hela friden ser det ut som våmmen på en älg i tanken? Man får ju smyggasa när man pumptankar annars slår det ju ifrån direkt. Tacka vet jag tanken på de äldre som man kunde krypa ner och kika i om man var osäker på mätarns funktion. :)

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Med risk att bli dumförklarad men har aldrig haft en skoter med garanti förut så frågar ändå.

Täcker garanti lager i boggien som är slut? Slides som har spruckit och gått sönder?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Mycket riktigt får jag lager på garantin, ringde och frågade idag och dom skulle skicka med bussgods och nya slides vart beställda :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Aha, mitt vändhjul har de lossnat bitar ur men de får man nog knappast på nån garanti

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Aha, mitt vändhjul har de lossnat bitar ur men de får man nog knappast på nån garanti
antar att det är gummit i ytterkanten som börjat spricka/lossna?
är det så ska du prata med din åf, det borde du få på garanti!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Någon som märker någon skillnad öht med nya mappningen?
En provtur på parkeringen å sen direkt in igen för att kasta i en 2.5 graders kil.
Bekräftar härmed att det funkar utan problem, men det har ändå boggat ett par gånger idag! (PCV med ignition module får det bli istället för Peak-matta.)
10 mil, 5-15 minusgrader, 90-660 möh, dagtid.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
Någon som märker någon skillnad öht med nya mappningen?
En provtur på parkeringen å sen direkt in igen för att kasta i en 2.5 graders kil.
Bekräftar härmed att det funkar utan problem, men det har ändå boggat ett par gånger idag! (PCV med ignition module får det bli istället för Peak-matta.)
10 mil, 5-15 minusgrader, 90-660 möh, dagtid.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Har kört 45 mil med nya mappen utan nån boggning