Uppdateringar ska normalt göras vid service. Åf behöver inte ens tala om det.Hur funkar det där med uppdateringar, är det bara svänga förbi närmaste ÅF och få den inmatad gratis eller vad?
Är du säker på det . jag har för mig att alla 2012 har samma motorerdå gäller det troligtvis inte maskiner här, NA summitar har inte lika motorer som övriga 800 e-tec.
Sitter THCM på alla Freeride och Summit (även min 137") Ska dock testa att koppla bort den då det finns risk att det är den som gör att den klipper på fullgas efter ett tag.Nja? Summit med 146" och uppåt har en sensor i pipan vilket innebär? Vad det än innebär så lär den ju styra nått så då lär ju även svenska summits vara berörda kanske?
Det är avgastempgivaren. THERMOCOUPLE MODULE.Ok, vad fyller "thcm" för funktion då?
Helt rätt, annan cylinder på summit/freeride i Europa. Ingår kanske i sealevel calibration.Det sitter olika motorgrejjer iaf. Om det skilljer på ecm syns inte på sprängskisserna. vissa uppdateringar gör olika saker på olika maskiner.
När fick du den mappen?Körde på nyaste mappen i våras. Kan inte påstå att det var nån större skillnad. Hade visserligen inte haft några problem innan heller.