Eftermarknads fotsteg till RMK 600 155"-10?

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Som rubriken lyder finns det att köpa eftermarknads fotsteg till en rmk 600 155" 2010 årsmodell eller är det "bara" att sätta igång och bygga egna typ som Asker har gjort till pro modellerna?



Tack på förhand/ Johan.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Letar du hela fotsteg eller insatser typ Better Boards?
Gissar spontant att det inte är stora modifikationer att få dit org -13 delarna som man kan köpa hos närmaste handlare då det är samma på iaf Better Boards till din -10 som till en ny -13.
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Förlåt en dum fråga men är det stor skillnad på hela fotsteg och insatser typ betterboards när det kommer till att rensa ur snön?

När man monterar insatserna från betterboards behåller man hur man ska säga "ytterröret" på fotsteget då och kapar ur aliminiumen i fotsteget? Behåller "ytterröret" som sitter bultat bak i tunneln och framme vid fotholken eller byter man ut hela och kapar bort det gamla fotsteget så som man gör om man köper tex askers fotsteg till en pro rmk-12?


Svårt att förklara hur jag menar.

// Johan
 

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Förlåt en dum fråga men är det stor skillnad på hela fotsteg och insatser typ betterboards när det kommer till att rensa ur snön?

När man monterar insatserna från betterboards behåller man hur man ska säga "ytterröret" på fotsteget då och kapar ur aliminiumen i fotsteget? Behåller "ytterröret" som sitter bultat bak i tunneln och framme vid fotholken eller byter man ut hela och kapar bort det gamla fotsteget så som man gör om man köper tex askers fotsteg till en pro rmk-12?


Svårt att förklara hur jag menar.

// Johan
Betterboards så använder du original "ytterröret", du kapar ur aluminiumen i fotsteget precis som du säger. Däremot T ex Skinz fotstegen så tar du bort allt.
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Sv: Re: Eftermarknads fotsteg till RMK 600 155"-10?

Men passar verkligen polaris powder trac på min rmk 600 155" årsmodell 2010?

trodde dom bara passa pro rmk 2011 och 2012 årsmodeller!?
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Okej då vet jag att Polaris powder trac inte passar min årsmodell.


Vet någon om skinz gör fotsteg till rmk 155" 2010 eller är det bara till 11 och 12 årsmodellerna?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Skinz gör till din modell, dock vet jag inte om det är någon i sverige som har dom hemma, men hör med ed på vmc om inte han har några på g? Annars kan man ju beställa själv från usa också..
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Det vart ett par Betterboards ifrån ED på Vilhelmina motor som han hade hemma.

Väntar med spänning på att dom ska komma så jag kan börja montera. =)

Någon med erfarenhet om dom brukar vara snabba på att leverera sina delar?
Kanske är bussgods det hänger på som dom skickar med iofs. =)

// Johan.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Har beställt boggiedämpare därifrån en gång, dom skickade bara mot förskottsbetalning och jag fick inte chimsstackarna som skulle följa med förän jag tjatat i 2 månader.



Kommer inte beställa därifrån fler gånger.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Bra med infon."Silly Bear"misstänkte åxå att dom strular en del,tänkte best.ny skoter därifrån våren 2011,dom var inte snabba på svara,utan jag fick inget svar alls...så nu har jag handlat allt på k.maskiner,bla.2 nya skotrar(12a&13)var även samma när jag skulle ha beg.grejjor,inget svar på min förfrågan...men som sagt,många är ju nöjda m dom åxå.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Bra med infon."Silly Bear"misstänkte åxå att dom strular en del,tänkte best.ny skoter därifrån våren 2011,dom var inte snabba på svara,utan jag fick inget svar alls...så nu har jag handlat allt på k.maskiner,bla.2 nya skotrar(12a&13)var även samma när jag skulle ha beg.grejjor,inget svar på min förfrågan...men som sagt,många är ju nöjda m dom åxå.
Hört mycket gott om dem, dock fick jag ett jävla överpris vid inbyte där än hos min lokala ÅF, skillnaden var runt 20,000.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ok,bra.Detta hadde ju inte direkt med fotstegen att göra,men kan ju vara en finngervisning vars man kan köpa fotsteg/delar,både prismässigt&lev.mässigt,inte kul att vänta ihjäl sig/bli utan,pga.strul...
NTC kan jag rekomendera,köpte till en edge rmk sådana från dom,å han tillomed ringde upp mig efter jag mailat dom&pratade om betterboardsen,montering/passform mm.mk. seriöst av NTC..samt snabb lev.tid.