Lynx 3500 problem!

GlsDanne

Aktiv medlem
14 jan 2011
52
0
1
Ramvik
Tjena!

Har en Lynx gls 3500 f.c och har lite problem.

Det är så att dragsnöret vägrar åka in i magnapullen.. Antar att det är magnapullen som inte vill fungera, men min fråga är att om man ska tänka på något när man öppnar "kåpan"? Så det inte flyger iväg en massa saker!

Eller kan det vara något fel?

Tack för svar!:)

YamahaETpower

Aktiv medlem
1 nov 2009
80
0
6
hej , är antagligen fjädern som gott av , när du tar av själva magnapullen kommer de inte att flyga en massa saker . du kommer se då du tagit bort den ett linhjul , tar du bort de så ser du om fjädern är av , obs obs obs passa ögon med mera den dära fjärden kan flyga bra långt och kvickt , och att de är ett helvete att få i den gamla fjädern om den gått ut . men innan du testat de kan du pröva att spänna fjädern genom att linda snöret runt linhjulet ett x antal varv . brukar vara ca 3-4 varv

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Ingen större fara att det sprutar grejor!
Enklast är att lägga en bit tyg/trasa under så ser du lättare om det ramlar ut något trasigt o har man alla bitar är det lättare att definiera vad som gått sönder

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
jag kommer då aldrig ta isär så jag ska ur med fjädern utan skyddsglasögon

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
jag kommer då aldrig ta isär så jag ska ur med fjädern utan skyddsglasögon
du måste ta isär hela magnapullen för att komma åt fjädern och den flyger inte iväg , den kan lossna men inte flyga iväg, dock är det ett helvete å sätta till baks fjädern kan ja lova,

GlsDanne

Aktiv medlem
14 jan 2011
52
0
1
Ramvik
hej , är antagligen fjädern som gott av , när du tar av själva magnapullen kommer de inte att flyga en massa saker . du kommer se då du tagit bort den ett linhjul , tar du bort de så ser du om fjädern är av , obs obs obs passa ögon med mera den dära fjärden kan flyga bra långt och kvickt , och att de är ett helvete att få i den gamla fjädern om den gått ut . men innan du testat de kan du pröva att spänna fjädern genom att linda snöret runt linhjulet ett x antal varv . brukar vara ca 3-4 varv
men om jag bara snurrar snöret runt linhjulet finns det någon risk att fjädern flyger då?
Eller måste jag ta i mycket för att fjädern ska flyga?

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Åker snöret in en bit eller inte alls? åker den in en bit så kan de gå att spänna fjädern! men troligtvis är fjädern av! du ska snurra medsols om ja minns rätt! pilla upp snöret där det går igenom magnapullkåpan och snurra! om fjädern är av köp ny börja inte prova laga den själv de funkar väldigt sällan!

GlsDanne

Aktiv medlem
14 jan 2011
52
0
1
Ramvik
Åker snöret in en bit eller inte alls? åker den in en bit så kan de gå att spänna fjädern! men troligtvis är fjädern av! du ska snurra medsols om ja minns rätt! pilla upp snöret där det går igenom magnapullkåpan och snurra! om fjädern är av köp ny börja inte prova laga den själv de funkar väldigt sällan!
den åker inte in alls!

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ta lös och kolla. Ta på dig glasögon om du är rädd för sprättande fjäder