Bodin kör i Gamla stan (Stockholm)

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Säkert roligt att gasa runt där ingen annan varit!

Men ganska jävla onödigt,lär ju inte gynna skoterns framtid i sverige direkt och framförallt inte friåkningen!

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Säkert roligt att gasa runt där ingen annan varit!

Men ganska jävla onödigt,lär ju inte gynna skoterns framtid i sverige direkt och framförallt inte friåkningen!
Det är ju ett reklamjippo såklart! RedBull verkar ju köra sånna här saker, för inte så längesaen var det väl David Coulthard som körde F1 bil i Köpenhamn.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Det är ju ett reklamjippo såklart! RedBull verkar ju köra sånna här saker, för inte så längesaen var det väl David Coulthard som körde F1 bil i Köpenhamn.
Har han tillstånd osv så är det ok,men inte annars.

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Tycker personligen att det känns sådär när ett fåtal idioter gör allt för att öka skoterhatet. Det här "jippot" lär inte göra motståndet mindre med tanke på mediauppståndelsen kring detta.
En kul grej är det ju tyvärr ändå men jag tycker det går fetbort i alla fall!

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det där är ju ett otroligt stort problem jämfört med alla knarkande små tjyvar som ränner runt där. Vi skoterfolk är ett konstigt släkte , det är tame f-n den Lutheranska skam kulturen som inte lämnat bybon.

Beslutsfattarna i denna håla har berövat skoteråkarna enorma arealer av den bästa skoter körning som finns. Och inte finns det någon som skäms där de ska ni ha klart för er Tycker vi borde köra runt där i tusental

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Om politikerna i den här stan slutar förse sina egna feta plånböcker med skattemedel och lägger några kronor på snöröjningen så slipper man ta skotern för o ta sig fram i Gamla stan.
Vinklingen tidningarna gör att det skulle vara någon vådlig vansinnesfärd köper jag inte.Av alla fordon som finns och med rådande snöläge inne i stan så är nog skotern det som är minst trafikfarligt.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
"..Daniel Bodin är sponsrad av energidrycken Red Bull. Ett företag som är kända för sina vilda PR-event. Nattens skoterkörning var emellertid inget som gick i Red Bulls regi.

– Nej, det var inget som var planerat av oss, han gjorde det här på egen hand, säger Bruno Laroque, eventansvarig på energidrycksföretaget.."

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Jag såg det sen Sir Alop, att det inte var något PR trick från Red Bull. Inte ett officellt iaf. När jag såg den tidigare ikväll trodde jag att det var ett sånt med bättre säkerhet när han kör i dom smala gränderna.
Men nu verkar det ju som om det bara var han och en till som var ute och körde. Då är det ju inte så PR för skoterfolket..

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
"..Vare sig Daniel Bodin eller Red Bull känner till att Daniels projekt kan vara straffbart.."

Så korkad är nog ingen

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.153
111
63
Tror nog Aftonbladet och Expressen överdriver detta ganska ordentligt, som med allt annat!

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Stugsittaren skrev 20121206 06:38 ang skoteråkning i Sthlm i "Skoterbilder" tråden:
"Hade jag bott i Stockholm så hade jag passat på och kört på Strandvägen Östermalm mm med skotern. Kom igen nu ! Jag har visat det finaste vi har på mina skoterbilder. Jag vill se samma generositet från er Stockholmare"

Senare under morgonen 09:44 skrev jag:
"Skoteråkning i Sthlms innerstad brukar inte leda till något positivt utan endast spä på skoteråkarnas redan så dåliga rykte, men även jag skulle dra på smilbanden om någon låg på rulle på Strandvägen!"

Coincidence?