Polaris 2014

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Boondocker kit lr?
Läste en kommentar om det där, att Boondocker är ett rätt litet företag, och att chasnen att dom skulle klara av å producera en stor mängd satser åt Polaris var väldigt liten. Fast kan ju vara så att dom "sålt" ut tillverkningen av vissa saker till Polaris.

Sen är ju frågan, hur mkt mer kan man ta betalt för turbo? Vad kostar ett kit idag? 40k? Kan Polaris ta 20-30k extra och fortfarande stå för garanti?
Min känsla är att det blir åt andra hållet. Alltså en PRO RMK med turbo kommer hamna på runt 200.000:-
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Boondocker kit lr?
Läste en kommentar om det där, att Boondocker är ett rätt litet företag, och att chasnen att dom skulle klara av å producera en stor mängd satser åt Polaris var väldigt liten. Fast kan ju vara så att dom "sålt" ut tillverkningen av vissa saker till Polaris.

Sen är ju frågan, hur mkt mer kan man ta betalt för turbo? Vad kostar ett kit idag? 40k? Kan Polaris ta 20-30k extra och fortfarande stå för garanti?
tror också den blir svindyr men hoppas på att den inte blir det om det nu kommer sen är det ganska fränt om dom lämnar fabriksgaranti med turbo också :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
Nog vore det trevligt med en 2t turbo från fabrik, jag köper en (eller två) direkt om det blir verklighet.
Förhoppningsvis så borde man kunna räkna med att ljudnivån är rätt normal på en sådan om den kommer från fabrik och är besiktigad och godkänd.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Min känsla är att det blir åt andra hållet. Alltså en PRO RMK med turbo kommer hamna på runt 200.000:-
Jo men det jag tänkte var ju mer om folk vill betala mer än 30k extra för en skoter med original turbo?
Men jo, för att täcka garantin är nog 200k realistiskt.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Assault 600? Swb eller rmk, välj själv. Jag skulle köpt 1 direkt till sambon!
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Jag sticker ut snoken och säger att det ALDRIG kommer att komma en skoter med tvåtakt och fabriksmonterad turbo från någon tillverkare.

Det är nog hel enkelt fullständigt omöjligt att få en 2T turbo genom EPAs kravdjungel.

Sen så tror jag inte dom skulle göra det ändå, hållbarheten är tillräckligt dålig som det är och den blir INTE bättre med överladdning.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Detta rykte gick även förra året, och året innan det. Och jag tror inte att det stämmer. (det hade såklart vart roligt)

Jag tror att vi kommer se en Pro Rmk med små förbättringar från årets modell, som gör att den håller helt enkelt. Andra dekaler, färger och i bästa fall lite bättre dämpare. Stora effektökningar känns det som att vi får väldigt sällan.

värkar komma fler ryckten om att pro rmk kommer med ettt turboalternativ till 2014 :D
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Behövs väl inga märkvärdiga stötdämpare på en maskin som är tillverkad för att gå i 1,5m djup pudersnö?
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Detta rykte gick även förra året, och året innan det. Och jag tror inte att det stämmer. (det hade såklart vart roligt)

Jag tror att vi kommer se en Pro Rmk med små förbättringar från årets modell, som gör att den håller helt enkelt. Andra dekaler, färger och i bästa fall lite bättre dämpare. Stora effektökningar känns det som att vi får väldigt sällan.
det hoppas jag med att dom fixsar alla fel -13 hade o förfinar dom lite sen hade jag ju velat ha direktinsprutad motor o mer hästar ;)
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
En relevant gissning på 14 modeller är väll några finjusteringar och det jag tror kommer är lackad tunnel och andra lackade detaljer som konkurenterna har redan. Hoppas på en helsvart pro 800.
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
kolfiberstagen i pyramiden och drivaxeln som satt på 2013 kan dem slänga åt h-vete!
gör dem pyramiden i aluminium eller nånting hållbart och drivaxeln hållbarare så kanske en 2014 är intressant
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Vad är fördelen med en 600 förutom priset?
För mig är det ingen fördel, men för sambon är det helt klart det.
Hon behöver inte den extra skjutsen som är i 800, hon klarar sig gott på en 600a, och kort maskin går inte då hon ska kunna ta sig fram till alla friåkningsställen där vi "grabbar" är och åker utan att hon ska fastna överallt. Visst Rmk 600a finns ju i 144" men då är den för snikig i dämparna och i förarmiljön istället. Så ja en SWB A 600 hade varit som handen i handsken åt henne.