Polaris 2014

Bad_rasta

Medlem
16 feb 2008
34
0
1
Filurer, bara en människa i världen som säger filurer. En kompis till mig körde PRO 163a riktigt fin men längden känns när det inte är riktigt djup snö. Men en sak som var fin var att man kunde skråa i riktiga branter då extra längden hindrar skotern för att hasa ner med bakändan. Sen har man det lilla extra när det börjar branta på.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Haha, filurer, tomtar och troll... Sluta hänga i styret och prova släppa gasen var 2a sekund så ska du se att bakändan inte hasar så mycket.... Gillar man att hålla tumme ska man ha en yammo turbo, leta upp en fjällsida utan hinder... Sikta och skjut! Jag är sjukt sugen på att testa en 163a, hoppas man får chansen i vinter...

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Dom slipar in i det sista på den nya modellen som också är ett samarbete,en poo-doo! :heh:

(och i samma ögonblick byter man märke...)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Dom slipar in i det sista på den nya modellen som också är ett samarbete,en poo-doo! :heh:

(och i samma ögonblick byter man märke...)
Till vad? en yamacat?

Hej Polaris, kom med något bra iår nu när jag måste byta märke :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Gud va du är löjlig, du har ju inte ens sett vad AC kommer med :)
Kul att röra om grytan, tänk om det kommer yammsing baciller i den riktiga catten :)

Har suktat på potatisen ett tag, bara dom rätar upp lite småsaker så jag slipper vara till ÅF med den..

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
hahah, skulle med enkelhet ta fram en skoter från alla tillverkare som jag är intresserad av.

Skulle vara att jag är lite svår med arctic cats kraftiga rök då, ögonen sticker och röven tillåter inte åkning två dagar i rad.

Svårt bara när man sladdar leden ofta och vill kunna åka led, krama träd och klätta i branter på samma maskin. Fy fan så leden ser ut efter ett par högkammare som tryckt på bara liiiite eller ett gäng pumpgasande 600or.

Skulle vilja se en swb på 180-190pannor :) Men det är nog 5-10år bort :p

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
2014 Polaris Snowmobiles

2014 Polaris Pro RMK’s will come with machined billet pulleys on the QuickDrive instead of cast for improved belt life under abusive situations. There are options for more power, but will Polaris make a move or rely on aftermarket? Boondockers Turbo has proven a reliable companion to the ProRMK and successful big bore applications satisfy the power craving in deep powder. Watch for the 2014 Polaris Pro RMK 800 to also have a power boosted option for 2014.

från sledrumors.com

Kanske blir det kärlek till Q-drive, snart så kanske dom andra tillverkarna vågar :)
Turbon tror jag dock inte på, kanske som nån skrev för 200tusen och limited warranty (enginge exqluded) eller nånting...

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
2014 Polaris Snowmobiles

2014 Polaris Pro RMK’s will come with machined billet pulleys on the QuickDrive instead of cast for improved belt life under abusive situations. There are options for more power, but will Polaris make a move or rely on aftermarket? Boondockers Turbo has proven a reliable companion to the ProRMK and successful big bore applications satisfy the power craving in deep powder. Watch for the 2014 Polaris Pro RMK 800 to also have a power boosted option for 2014.

från sledrumors.com

Kanske blir det kärlek till Q-drive, snart så kanske dom andra tillverkarna vågar :)
Turbon tror jag dock inte på, kanske som nån skrev för 200tusen och limited warranty (enginge exqluded) eller nånting...
"Limited warranty" skulle ju inte va nått nytt. men varför betala mer för en original boondocker ist för billigare eftermarknads kit av samma tillverkare?

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
kanske nått annat extremt också? Helium i hjälmen och kalsongerna så skotern blir 200gram lättare ? :p

Tänkte inte på det, men nått knepigt blir det. Big bore boondocker ? wow...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Är väl på sätt å vis logiskt att en originalturbo kan bli dyrare än ett eftermarknads. Polaris måste ju stå garanti när skiten går sönder. Boondocker ger dig knappast nya kolvar när du smält dom?

Dock lär det hamna i att man får en +/- 0 pris då Polaris lär fixa lite bättre inköpspris än en vanlig svensson. Men garanti är dyrt, så är det.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
2014 blir nog typ som yamaha var förut:bigsmile:nå nya dekaler...men tror inte på några större ändringar(förutom förbättringar).
Det iomed det hänt jävligt mkt.dom sista åren.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ja,en ny utvecklad IQr(om det nu går att göra en bättre cross maskin):bigsmile:nå,så länge vi slipper se nå samarbets hpd skotrar(yam./ac)så får vi vara glada,ryser av bara tanken på det.....

Last edited: