Nä nu får ni ge er, vad är det för jäkla anti Pro propaganda?? Vi måste befinna oss på helt olika planeter, har själv en pro och känner ett antal med pro och inte fan har då någon pajat eller haft så dålig kvalité och hållbarhet som ni förmedlar på detta forum!!
(Pro Rmk lär inte vara Sämre -14)
Skall försöka förmedla en annan bild av PRO:n
Har en -13 PRO RMK och jag känner ungefär likadan som citatet. Hade en -11 innan och jag känner att -13 i alla lägen är en mycket bättre maskin, för lössnö. Är kvalitén sämre på -13 jämfört med -11. Nej, tycker inte det. Är hållbarheten sämre? Nej, tycker inte alls det. Allt är bättre.
De flesta i min närhet kör numer PRO. Troligtvis för att den just nu uppfattas som den värsta maskinen för just lössnöåkning. Ingen har haft de problem som man kan läsa sig till på forumet. Alla åkarna är över 40år med bakgrund ifrån bl.a. tävlingsåkning (MX, SX) mycket olika hembyggen de senaste åren. Lättade chassien, boggie, framvagnar, mm. Dvs. Åkare med mycket känsla för åkning och maskinerna.
Dagens lössnömaskiner och framför allt PRO:n har gjort att ombyggnationer inte är lika nödvändiga för att få prestanda och spara vikt som det var för 5-10 år sedan. Har utvecklingen gått för fort fram? Ja, det är en fråga som alla och en var måste ställa sig.
Jag tror att utvecklingen är bra och helt riktig om man vill ha Max prestanda för lössnökörning. Det är vad vi håller på med. Vill man ha en tyngre kanske mer allround maskin kan man köra en STD. Vill man ha max prestanda i lössnön köper man en PRO. PRO:n är lätthanterligare och känns lättare.
Jag rekommenderar en -14 PRO i alla lägen. Den är i princip helt färdig för lössnöåkning och endast lössnöåkning.