Polaris 2014

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har fått för mig att 36" zbroz kan bli rätt bra i bredaste läget. Vill man så kan man ju ställa dem smalare, men att få omkull den blir nog inga problem :smile1:

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Testade polarns pro med Z-bros 36 i helgen... jag måste vara den största sopan i världen... för jag upplevde direkt samma skit känsla som med XM.. jag får problem att svänga höger om jag står på vänster sida av chassit åsså tvärt om.. vid teknisk åkning. Det resulterar i att jag får steppa över dynan hela tiden..
Men visst fan bliren lättare att lägga ner! Men hade jag vela ha en vingelpelle hade jag behållt XMen, eller inte..

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Nån som vet måttet på nya chris burrandt flyer bag? Undrar ifall skaftet på spaden rymms inuti?det är allså den mindre bagen jag pratar om som är mindre :)

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Funderar på att köpa 36" framvagn till min pro men blir den "för smal" med 36"? Är ju bra om den är lättare att bryta med men det får ju inte gå till överdrift.

Last edited:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Blir väl cirka 38" på bredaste läget :) Har aldrig märkt att den är svår att bryta omkull, men träden sitter ofta väldigt tätt och då kan de va trevligt med en smalare :smile1:

Last edited:

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Blir väl cirka 38" på bredaste läget :) Har aldrig märkt att den är svår att bryta omkull, men träden sitter ofta väldigt tätt och då kan de va trevligt med en smalare :smile1:
Hmm är väl ändå två 1/2" distanser vi har att leka med= spindlarna i centrum 36" smalaste läget35" bredaste 37"..

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Hur beter sig fjädringen med z-bros armarna?, tänkte på ifall dämparna blir nå mer rätt-uppstående?
Blir å beställa ett kitt färdigt till nästa säsong, men tror jag kör med cowboy dämparna, eller ev.om man handlar på sig ett fox kitt runt om åxå.

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Hmm är väl ändå två 1/2" distanser vi har att leka med= spindlarna i centrum 36" smalaste läget35" bredaste 37"..
Har för mig det var 35.5" i smalaste och 37.5" i bredaste om mitt minne är rätt. Smalaste är för vingligt om man inte är 1.40 lång och väger 50 pannor vill säga. mellan eller bredaste passar nog dom flesta ypperligt.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Har för mig det var 35.5" i smalaste och 37.5" i bredaste om mitt minne är rätt. Smalaste är för vingligt om man inte är 1.40 lång och väger 50 pannor vill säga. mellan eller bredaste passar nog dom flesta ypperligt.
Då ere alltså 36,5 c/c å inte 36??

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Varför frågar du det i en tråd om -14? :)

Är det ryde fx så är dom ca 450mm CC bulthål. +/- nån millimeter..

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Hej, kan man beställa en polaris pro rmk 2014 med dekalkit som tillbehör i sverige?
I snowcheck-bladet med dom första nyheterna som som jag fick hos min ÅF finns iaf 2 olika wraps/dekalkit.
Keith Curtis RPM wrap och Burandt fracture wrap. Det kommer väl fler nya i tillbehörskatalogen i sommar/höst.
Så det kan man ju ta på snowchecken. Sen är dom väl kanske billigare på nätet men det går ju om man vill.

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
nu börjar det närma sig nån som hört nått när dom nya pro rmk kommer i höst? :)
Jag vill oxå veta. Har bokat en RMK Assault och min ÅF sa nov, dec nån gång när jag bokade. Men det kan väl ändra sej. Hade inte gjort nåt om man kunde få den innan snön kommer. Man vill ju ha nåt att gå å klappa på en stund innan :)