Polaris 2014

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Huh.....är det bara jag som inte har hört ett pip än från åf.

Vad valde ni andra på snowchecken?, sitter fortfarande och velar

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
var och hämta min skoter idag iaf! Nu har jag plockat isär allt som ska målas! Så kmr väl en färdig bild inom nån vecka då dekalkittet å allt sitt där!

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Huh.....är det bara jag som inte har hört ett pip än från åf.

Vad valde ni andra på snowchecken?, sitter fortfarande och velar
Tog mest nödvändiga prylar. Frontbåge, bukskydd, handtagsskydd och isrivare. Lull-lullet blev defrost-väskan, en jacka och 509 Aviator-glasögon. Glasögonen var ju typ 500 spänn billigare när det står Polaris på dom jämfört med orginal. Dock fick jag såklart inte allt detta för 8k utan jag får pynta lite extra. :)

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Vad tycker ni som provat handtagsskydden.

2 polare som haft dom tycker dom är skräp, viker sig tydligen medans man kör, hur hårt man än skruvar åt dom

K

krickus

Vad tycker ni som provat handtagsskydden.

2 polare som haft dom tycker dom är skräp, viker sig tydligen medans man kör, hur hårt man än skruvar åt dom
Jag köpte skinz mjuka. Jag tycker handtagsskydd mest sitter i vägen, men när det är kallt ute är det å andra sidan skönt att ha. Skinzskydden plocker man ju bort på 2 sekunder.

A

AssaultRMK

Skinz mjuka är fantastiska! Kör med dessa under den första riktigt kalla säsongen både på Assaulten och på MCn, de är fula som stryk men håller händerna riktigt varma och snöfria. Går inte heller sönder om man råkar möta en björk eller rulla några varv.

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Krillnecks vad kostar väskan hos ÅF? Less på ryggsäcken, den blir hemma i vinter.. Dock hittade jag den där för strax under 800:- på ebay därför jag frågar,så kan man ev spara snowcheckpengen till annat.. :)

Edit: om du nu tagit din på checken... :)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Krillnecks vad kostar väskan hos ÅF? Less på ryggsäcken, den blir hemma i vinter.. Dock hittade jag den där för strax under 800:- på ebay därför jag frågar,så kan man ev spara snowcheckpengen till annat.. :)

Edit: om du nu tagit din på checken... :)
dem kostar 2500kr men köpte min på ebay för 1500kr med frakt plus tull ;)

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
äre någon som har provat målat originalfotstegen ? Är sugen på att kanske kolla upp eloxering!? det borde ju bli starkast !? Är själv lackerare men det bruka alltid va ett h-vete att få färgen å sitta på alu!

A

AssaultRMK

Jag pulverlackade själv mina Powder tracs fotsteg i förra veckan vilket ju är i princip samma fotsteg som 13/14 original men grövre. Gjorde då som vanligt när jag pulverlackar alu (Blästra, tvätta, förvärma, låta svalna, tvätta igen och sen lacka) och det verkar då sitta lika bra som vanligt.

Anledningen till att de brukar fästa dåligt på alu brukar väl vara för att olja och skit i porerna tränger upp vid bakningen och gör att färgen fäster sämre. Detta brukar man ju dock motverka genom att göra en "för-bakning" utan pulver en gång, sedan låta delen svalna och tvätta av innan man gör ordinarie bakningen med färg.

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Du det där vart ju rentutav snuskigt snyggt! Hur bar du dig åt att pulverlacka dom i 2 olika färger? Tror inte pulverlackerarn som jag lämnar in saker hos kan göra det där.

Hade gärna haft mina med Svart bräda och vita lister!

p.s ser atlas paket i bakgrunden. Dom är duktig på ta betalt så hoppas de var fina saker ;)

A

AssaultRMK

Det är ingen större konst, maskerade först fotstegen med silvertejp (eftersom Powdertracs stegen redan är pulverlackade mattsvart) men lämnade yttrelisten synlig och blästrade dessa. Silvertejp fungerar fruktansvärt bra att maskera med vid blästring.

Sedan tog jag bort silvertejpen och maskerade istället med värmetålig maskeringstejp och lackade ytterlisten röd.

Så sålänge din lackerare har värmetålig maskeringstejp så borde han också kunna ordna detta även om det är lite mer jobb. :)