Polaris 2014

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Går säkert att kräva enligt konsumentköpslagen att den skall se ut som den man beställde,annars så får väl handlarna stå för det själv,tänk om alla som beställt en vägrar att hämta ut den,då blir det problem för dom

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Det var en på Polaris ride club på Facebook som blev uppringd av sin ÅF, han skulle få sin i LE utgåvan, alltså grå/röd/svart, som det var överenskommet om.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Går väl att kräva att dom skickar,huv,sidokåpor,röda skenor,mm.allt som behövs för att bygga om dom till rätt utseende?
Är väl ingen större kostnad för polaris usa, kan ju inte vara en större mängd skotrar som måste byggas om...?

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Men så jävla sjukt! Måste ju va ett skämt.
Men nu får vi ju dekalkitt till skenor i nästa års tillbehörskatalog. Tackarrr!.... 😑

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

A

AssaultRMK

Nu får man ju iallafall vara lite ensam om att ha röda pulverlackade boggiskenor. :)

Dekaler på boggieskenorna, jojust det lär ju hålla jättebra... Inte!

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Nu får man ju iallafall vara lite ensam om att ha röda pulverlackade boggiskenor. :)

Dekaler på boggieskenorna, jojust det lär ju hålla jättebra... Inte!
Ja och om någon "tomte" orkar montera av skenorna för att klistra dit någon foliering istället för att skicka skiten på lackering så bör ju vederbörande slås med marmorkaveln i skallen.

K

krickus

Personligen tycker jag att 5000:- i kompensation är för lite. Kan inte alla vi som beställt kräva mer annars tar vi inte ut maskinerna!?
Klart ni kan! Kolla vad som som står i köpeavtalet som du skrev på maskin! Har dem inte skrivit in i det att polaris förbehåller sig rätten att ändra färg osv så kan man nog kräva mer.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Kräv att få en helsvart dyna och några andra sidokåpor minst.

Hade det där hänt mig hade jag krävt dessa oranga som inte kom till Sverige:

Lite dålig bild men såg bilder en hade lagt ut på sin maskin på amerikanska forumet. Såg jäkligt snygg ut, färgen såg metallic-matt ut. Han hade även pillat bort de vita dekaldelarna vilket såg ännu bättre ut.

Denna och Orange-Madness 11:eek:rna är nog snyggaste Polarisarna enligt mig. Ja min Svart/vit -13 som god 3:a ;)

Last edited:

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Kanske var tur att man ångrade sej i sista stund och ändrade beställningen från en rmk till en swb :)

A

AssaultRMK

Kanske var tur att man ångrade sej i sista stund och ändrade beställningen från en rmk till en swb :)
Om inte RMKn kommer med den färgsättningen så kommer SWB garanterat inte heller i den färgsättningen. Det skulle ju isåfall vara helt ologiskt, eller fick de slut på gråa klistermärken? ;)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Fantastiskt!

Skulle inte acceptera det som jag köpt polaris. Tänk om jag beställer en ny Blåmetallic Audi, men när jag ska hämta ut den så får jag en vit istället.

Skulle jag då accepterat att få nå blåa dekaler på bilen då? NÄÄÄ

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Fantastiskt!

Skulle inte acceptera det som jag köpt polaris. Tänk om jag beställer en ny Blåmetallic Audi, men när jag ska hämta ut den så får jag en vit istället.

Skulle jag då accepterat att få nå blåa dekaler på bilen då? NÄÄÄ
Vi, skoterfolket, har i överlag varit alldeles för jävla fjantiga gällande konsumenträtt vid felande vara och skicket som maskinerna kan vara i när man hämtar ut dem; repiga och jävliga.
Det är extra trist för de kunder som ofrivilligt har sin bokade maskin ute i visningshallen hos ÅF nu imorgon...
Något som är nytt ska även se nytt ut!
I detta fall så kompenseras kunderna med något som kostar Polaris max 1500:-. Löjeväckande.

Påtal om nybilar så ser det inte kul ut när man möter en öppen trailer med en bunt nya bilar på, i det väglag som nu råder.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Man undrar ju var det gick fel? Vem blev utskälld? :)
Tycker Lynx som inte kan visa upp vad det är för fotsteg på maskinen man säljer ligger i samma kategori än det här. Än om det här är en ren klantig grej att säga till med. Finns som inga ursäkter.

Angående nya bilar på öppen trailer så undrar jag om det gör så mkt? Nå mkt stenskott borde det väl inte bli? Och så länge man tvättar bilen när den kommit fram ska det väl inte va nån fara? Förhoppningsvis tål ju bilen dagens väglag. :)

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Om inte RMKn kommer med den färgsättningen så kommer SWB garanterat inte heller i den färgsättningen. Det skulle ju isåfall vara helt ologiskt, eller fick de slut på gråa klistermärken? ;)
Är det inte själva plasten som blir röd på rmk:n då? Eller har alla svart plast i botten?
Så länge jag får röda eller svarta boggieskenor så är jag nöjd. Valfritt dekalkitt är ju inte så illa :) Men prylar för några tusenlappar ska jag nog gnälla åt mej isåfall. Så lätt kommer dom inte undan! :mad: