Går säkert att kräva enligt konsumentköpslagen att den skall se ut som den man beställde,annars så får väl handlarna stå för det själv,tänk om alla som beställt en vägrar att hämta ut den,då blir det problem för dom
Ja och om någon "tomte" orkar montera av skenorna för att klistra dit någon foliering istället för att skicka skiten på lackering så bör ju vederbörande slås med marmorkaveln i skallen.Nu får man ju iallafall vara lite ensam om att ha röda pulverlackade boggiskenor.
Dekaler på boggieskenorna, jojust det lär ju hålla jättebra... Inte!
Klart ni kan! Kolla vad som som står i köpeavtalet som du skrev på maskin! Har dem inte skrivit in i det att polaris förbehåller sig rätten att ändra färg osv så kan man nog kräva mer.Personligen tycker jag att 5000:- i kompensation är för lite. Kan inte alla vi som beställt kräva mer annars tar vi inte ut maskinerna!?
Om inte RMKn kommer med den färgsättningen så kommer SWB garanterat inte heller i den färgsättningen. Det skulle ju isåfall vara helt ologiskt, eller fick de slut på gråa klistermärken?Kanske var tur att man ångrade sej i sista stund och ändrade beställningen från en rmk till en swb
Vi, skoterfolket, har i överlag varit alldeles för jävla fjantiga gällande konsumenträtt vid felande vara och skicket som maskinerna kan vara i när man hämtar ut dem; repiga och jävliga.Fantastiskt!
Skulle inte acceptera det som jag köpt polaris. Tänk om jag beställer en ny Blåmetallic Audi, men när jag ska hämta ut den så får jag en vit istället.
Skulle jag då accepterat att få nå blåa dekaler på bilen då? NÄÄÄ
Är det inte själva plasten som blir röd på rmk:n då? Eller har alla svart plast i botten?Om inte RMKn kommer med den färgsättningen så kommer SWB garanterat inte heller i den färgsättningen. Det skulle ju isåfall vara helt ologiskt, eller fick de slut på gråa klistermärken?
Efter haft skotern nu i en månad så börjar de vara dags å skruva lite. Hoppas man hinner allt innan snön kommer...