+1nog kanske det är stabilare men jag tycker den lösningen är grymmt ful men det är vad jag tycker
Fult som stryk... Men säkert bra!
+1nog kanske det är stabilare men jag tycker den lösningen är grymmt ful men det är vad jag tycker
+1 håller medNågot fel med arctic cat bågen? Mer jobb att montera men den vägen inte mer än original och ser mycket bättre ut än dragkroksförstärkningarna.
+2Något fel med arctic cat bågen? Mer jobb att montera men den vägen inte mer än original och ser mycket bättre ut än dragkroksförstärkningarna.
Någon som kan länka till en sida där man kan köpa en sådan båge?+2
Väljer man rätt båge så är det nästan mindre jobb också.
Lyftbågen från Arctic Cat SnoPro 600 från 2012 och framåt har rätt bredd och perfekt längd så den behöver inte kapas eller modifieras på något sätt. Bara att nita fast och se glad ut.
Jag nitade nitade fast min med 6,4mm nit i befintliga hål på chassit, 3 på vardera sida och tror att det ska nog räcka.
Själv behöll jag även nedre listen på chassit då den tillsammans med bågen ger en rund och fin kant att lyfta i vid tex lastning, fastkörning osv utan att det skär i fingrar och handskar.
Har inte någon bra bild på monteringen men någon av dessa duger säkert i illustrativt syfte.
Ok, får kolla upp det..Det är väl närmaste Arctic återförsäljare...det är väl en originaldel som jag förstått
Stog en ny pro 600 hos min ÅF när jag var där för drygt 3 veckor sen.Ok. får nog ringa och kolla status, inte hört ett ljud från handlaren.
Den där bågen såg riktigt fin ut! har funderat på nå liknande.. men jag kommer troligen behöva kunna montera ett drag, någon som har nån bra lösning på mitt problem?+2
Väljer man rätt båge så är det nästan mindre jobb också.
Lyftbågen från Arctic Cat SnoPro 600 från 2012 och framåt har rätt bredd och perfekt längd så den behöver inte kapas eller modifieras på något sätt. Bara att nita fast och se glad ut.
Jag nitade nitade fast min med 6,4mm nit i befintliga hål på chassit, 3 på vardera sida och tror att det ska nog räcka.
Själv behöll jag även nedre listen på chassit då den tillsammans med bågen ger en rund och fin kant att lyfta i vid tex lastning, fastkörning osv utan att det skär i fingrar och handskar.
Har inte någon bra bild på monteringen men någon av dessa duger säkert i illustrativt syfte.
har tänkt att köra med lynx boondocker bågen, men den där Arctic cat bågen såg inte dum utvad kostar den där arctic bågen?
Ca 3000:- ny .. jag är inte 100% säker men enligt en kompis som hade tänkt köpa en ny så skulle dom ha de för denvad kostar den där arctic bågen?