Polaris 2014

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
Något fel med arctic cat bågen? Mer jobb att montera men den vägen inte mer än original och ser mycket bättre ut än dragkroksförstärkningarna.

A

AssaultRMK

Något fel med arctic cat bågen? Mer jobb att montera men den vägen inte mer än original och ser mycket bättre ut än dragkroksförstärkningarna.
+2
Väljer man rätt båge så är det nästan mindre jobb också.
Lyftbågen från Arctic Cat SnoPro 600 från 2012 och framåt har rätt bredd och perfekt längd så den behöver inte kapas eller modifieras på något sätt. Bara att nita fast och se glad ut.
Jag nitade nitade fast min med 6,4mm nit i befintliga hål på chassit, 3 på vardera sida och tror att det ska nog räcka.

Själv behöll jag även nedre listen på chassit då den tillsammans med bågen ger en rund och fin kant att lyfta i vid tex lastning, fastkörning osv utan att det skär i fingrar och handskar.

Har inte någon bra bild på monteringen men någon av dessa duger säkert i illustrativt syfte.

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
+2
Lyftbågen från Arctic Cat SnoPro 600 från 2012 och framåt har rätt bredd och perfekt längd så den behöver inte kapas eller modifieras på något sätt. Bara att nita fast och se glad ut.
Jag nitade nitade fast min med 6,4mm nit i befintliga hål på chassit, 3 på vardera sida och tror att det ska nog räcka.

Själv behöll jag även nedre listen på chassit då den tillsammans med bågen ger en rund och fin kant att lyfta i vid tex lastning, fastkörning osv utan att det skär i fingrar och handskar.

Har inte någon bra bild på monteringen men någon av dessa duger säkert i illustrativt syfte.
Någon som kan länka till en sida där man kan köpa en sådan båge? :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är väl närmaste Arctic återförsäljare...det är väl en originaldel som jag förstått

W

wettrob

Om jag minns rätt så kör en kille i byn med en skidoo tundra båge på sin rmk assault - 13.
Tror Edvard på vmc har bilder på sin facebook när dom är och kör sista turen för säsongen eller vad nu albumet heter.
Verkar fungera bra för han iallafall.

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
+2

Den där bågen såg riktigt fin ut! har funderat på nå liknande.. men jag kommer troligen behöva kunna montera ett drag, någon som har nån bra lösning på mitt problem?

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Skidoo bågen är så stabil att man lätt kan landa på rumpan från 10m utan att kröka chassiet! Måste bara smalna av den typ 20mm men använder man poo Org. Dragkroken med den 3mm tjocka förstärkningen behöver man inte ens svetsa ihop skarven... Har kört med den bågen på allt från poo RR yammo rx1 RMK

A

AssaultRMK

M-serie bågen kostar väl runt 1000-lappen så vore konstigt om SnoPro bågen kostade mer då den är lite kortare.
ACs dragbåge däremot går väl på runt 3?
Köpte min beggad hos snöskoterbolaget för 500kr.