Polaris 2014

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Haha aa iaf när man monterat turbo på dem :whistle:

Men nu är de lite offtopic, tycker de e väldigt få bilder uthämtade -14, har de inte levererats än?? Har inte följt tråden så noga...
Dom flesta modeller är väl levererade förutom Swb? Den kommer nu i november om jag fattat rätt.

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
satt på ett bukskydd ihelgen! Någon som vet vart nödstroppen kopplas in? kändes som ja gick igenom hela skotern!

K

krickus

satt på ett bukskydd ihelgen! Någon som vet vart nödstroppen kopplas in? kändes som ja gick igenom hela skotern!

Då gick du igenom den dåligt:)

Vid styrstången finns det en svart tygpåse, i den finns ett svart, rektangulärt kontaktstycke som det skall in två flatstift i, prova den:)

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Ok ja då är jag lite besviken att inte fler folk har lagt upp bilder på uthämtade maskiner (wrapsen såg dock nice ut). Kollade igen tråden lite och det är ju typ fler bilder på -12 och -13 maskiner :blink:
Har hämtat min så bild kommer snart

Ska bara försöka bli klar i garaget, ser ut som ett bombnedslag när jag håller på att försöka måla om

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Haha jo jag tyckte ja kolla noga som F*N! För det finns ju inte så många ställen å kolla på heller då sladden är 1 dm lång typ! :p

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Är väl ingen som vill hämta ut sina rmk Assaulter iaf, då polaris Usa inte ens dög till att skicka rätt skoterjävlar till hela skandinavien. Grymt besviken då man beställt en själv !

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Vart också besviken på det inte blev LE Assaulten, så pass besviken att jag avstod den.
Det är riktigt fina maskiner och visst det är ju samma maskin egentligen, men ändå inte.

Om Polaris hade rättat till felet och bytt ut alla delar för att det ska bli en LE så börjar vi snacka dollars. Deras "kompensation" är i mina ögon ganska löjlig.. tänk er själva vad 5000 extra i snowcheck eller ett dekalkit kostar dom.. i princip gratis.

Känner mig inte främmande att testa på något annat märke så det är precis vad jag kommer att göra. Här tappade Polaris en kund.

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Så den svart/grå/röda räknas som en Limited edition?
Ska bli mkt spännande att se hur Swb:n kommer se ut.

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Hur många har hämtat ut sina -14 maskiner? Jag har då inte hört ett knyst från min handlare, och det står då inga maskiner i kartonger på baksidan heller

VMC

Aktiv medlem
4 jan 2012
96
2
6
50
Kultsjöluspen No:1
Ja måste säga motsatsen-Ingen av mina kunder har blivit förbannade-ÄN!
Trodde de skulle bli totalt ramaskri men icke....
En del tycker den röda va skitsnygg och kör me den som den är me 5000kr xtra SC.
Andra tar dekalkit-No big Deal.
Men visst äre väl bedrövligt att Polaris USA inte kan tyda modellkoder....
Men å andra sidan äre som vanligt i skotervärlden.....Ja vet att de är sålt 300 maskiner av en populär
modell av ett konkurrentmärke och dom kommer få hem 200....
Att en annan Storsäljande konkurrent har fått FEL bredd på framvagn...
Och de 3 märket ska byta ut 300-400variatorer...
Off topic men i det här sammanhanget är fel fär Småsaker...

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Kan ju inte riktigt försvara sig med att andra gjort fel också!
För jävligt klantigt av polaris skulle jag säga.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Jag har pratat med polaris Sverige och SWB Assault kommer att komma med "rätt" färg till skandinavien.
(Svart/Röd/Grå)

Så den svart/grå/röda räknas som en Limited edition?
Ska bli mkt spännande att se hur Swb:n kommer se ut.

Reactions: bubblan

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Ja måste säga motsatsen-Ingen av mina kunder har blivit förbannade-ÄN!
Trodde de skulle bli totalt ramaskri men icke....
En del tycker den röda va skitsnygg och kör me den som den är me 5000kr xtra SC.
Andra tar dekalkit-No big Deal.
Men visst äre väl bedrövligt att Polaris USA inte kan tyda modellkoder....
Men å andra sidan äre som vanligt i skotervärlden.....Ja vet att de är sålt 300 maskiner av en populär
modell av ett konkurrentmärke och dom kommer få hem 200....
Att en annan Storsäljande konkurrent har fått FEL bredd på framvagn...
Och de 3 märket ska byta ut 300-400variatorer...
Off topic men i det här sammanhanget är fel fär Småsaker...
Det roligaste är väl att de två sista kommer åtgärda problemet, vilket inte Polaris gör.