Polaris 2014

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Nästa fråga:)
Har någon koll på hur ZBroz 36" funkar med org dämpare och ZBroz dual spring kit??

Antar att det inte fungerar bra med org dämpare och orginal fjädrar utan krängningshämmare!!??

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Ok ni säger det.. Håller inte med fullt ut dock, ja om maskin är växlad så den inte orkar få snurr på mattan!
Hopas jag tänker fel för då är det ju bara dreva ner och vipps kommer det bli åka av!

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Tänkt bara efter hur snabbt mattan snurrar när du kör, för börjar du behöva en matta som snurrar snabbare än 110 i skogskörning så antingen så har du nå enormt att köra med eller så är din benämning på skogskörning mer klättring, fast inte ens på klättring behöver man mer än 110... :)

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Du har förmodligen helt rätt! Ska tucha skivorna och köra normalt bland träden, utan att trycka fullt efter kraftledningsgator och myrar. Då borde jag ha ett par cm outnyttjat växlingsområde på skivorna!! Svårare än så är det ju faktiskt inte..

marcus hammar

Ny medlem
20 maj 2012
2
0
1
Tjabba gott folk.. Är det någon här som kört PRO original utan vikter m.m och hur mycket sämre går den i snön om jag kör original. Funderar på att köra som den är..

Last edited:

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hmm, vmc har ett kitt som borde vara std! Funkar till allt. Men långt ifrån det bästa..
Problemet är att den inte kommer upp på snön lika bra i Org utförande, samt att när du börjar bli duktig så går remmen varm och smäller.. Så kittet betalar sej själv!

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
haha älskar att myrsurfare har blivit ett skällsord :)
Haha! Ja! Nu ska man bara tala om "tekniskt trädkörning" för att vara med de tuffa grabbarna, och helst ska inte remmen inte klara mer än 5 mil, annars kör man inte lika tufft som burandt!
:nod:

Och självklart vill man vara lite frän, men jag måste erkänna att myrsurfning kan vara grymt roande!

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Är det någon som hört nå om när Rmk Assault börjar levereras här i norr?. Lär väll säkert dra ut på tiden nu med tanke på att dekalkitten också ska monteras.