var ute å körde idag och då började oljelampan lysa,och till min förvåning så va batteri osv kladdigt å hela luftfilterburken fylld med olja,hur gör jag vad är fel,fruset i vevhus venten ?nått filtersom ska göras rent
tror lite det jag med japp den står i kallgarage den står på tinning nu med ny olja och filter får se om det blir bättreLåter som frusen vevhusvent har du kallt?
ok nej har bara lekt lite på en skida osv ibland med inte vickat,jo maskinen blir väldigt varm har jag märkt så kan tänka mig att den blir lätt rinnigHar du råkat vicka skotern lite för mycket typ att du lagt dig på sida. Då rinner oljan ut. Lite av yamahas akilles häl. Oljan rinner väldigt lätt då den är varm, nästan som vatten. Man ska tänka på att vara snabb att ställa upp den om man voltat elller lagt den på sida.
hittade lite majonäs idag i övreslangen till motorn från oljekylaren så tog bort alla slangar ich luft burk å la in i 25 + över natten å vips så sluta den trycka olja ,fy fan vad glad jag är trodde sesongenvaöverkontrollera/blås slangar till vevhusvenilationen, kanske är lite majonäs nånstans som sitter ivägen...
eller kan det bli veck på någon slang om man tex har haft bort luftburken?