hjälp oljeproblem vector rs

RikardB 86

Medlem
22 dec 2012
12
0
1
östervåla
var ute å körde idag och då började oljelampan lysa,och till min förvåning så va batteri osv kladdigt å hela luftfilterburken fylld med olja,hur gör jag vad är fel,fruset i vevhus venten ?nått filtersom ska göras rent

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Har du råkat vicka skotern lite för mycket typ att du lagt dig på sida. Då rinner oljan ut. Lite av yamahas akilles häl. Oljan rinner väldigt lätt då den är varm, nästan som vatten. Man ska tänka på att vara snabb att ställa upp den om man voltat elller lagt den på sida.

RikardB 86

Medlem
22 dec 2012
12
0
1
östervåla
Har du råkat vicka skotern lite för mycket typ att du lagt dig på sida. Då rinner oljan ut. Lite av yamahas akilles häl. Oljan rinner väldigt lätt då den är varm, nästan som vatten. Man ska tänka på att vara snabb att ställa upp den om man voltat elller lagt den på sida.
ok nej har bara lekt lite på en skida osv ibland med inte vickat,jo maskinen blir väldigt varm har jag märkt så kan tänka mig att den blir lätt rinnig

SRX-OLSEN

Välkänd medlem
5 dec 2009
164
0
6
Östersund
kontrollera/blås slangar till vevhusvenilationen, kanske är lite majonäs nånstans som sitter ivägen...
eller kan det bli veck på någon slang om man tex har haft bort luftburken?

RikardB 86

Medlem
22 dec 2012
12
0
1
östervåla
kontrollera/blås slangar till vevhusvenilationen, kanske är lite majonäs nånstans som sitter ivägen...
eller kan det bli veck på någon slang om man tex har haft bort luftburken?
hittade lite majonäs idag i övreslangen till motorn från oljekylaren så tog bort alla slangar ich luft burk å la in i 25 + över natten å vips så sluta den trycka olja :),fy fan vad glad jag är trodde sesongenvaöver :)