Med tanke på all upphaussning så var det inte mycket att komma med. Ett motorbyte eller alt fabriksmonterat turbo hade vart nå. Och med tanke på att Arcticen finns med turbo och 177hk så förstår jag inte alls hur dom tänkte.
Men varför fortsätter nedräkningen? Har dom nått mer i rockärmen?
Om dom ändå har släppt modellerna på sin egen sida, så tjänar det ju ingenting till att ha kvar nedräkningen?
Jag hoppas på ett sammarbete dem imellan...ett lättvikts arctic chassie med evighets motor från yamma...låter som brp döden...haha...nä men skämt o sido så skulle det va kanon...
Det jag hatar med min Nytro är den tunga framändan, den dyker som en ubåt i lössnö och är ett as att bryta omkull. Min uppfattning är att det är den tunga motorn som gör saken, har svårt att se att ett chassie ifrån Arctic kan lösa det.
Blir nog att flytta fram spindlarna på min gamla Nytro och köra ett tag till
givetvis gör chassit skillnad på en sån grej....att du flyttar fram spindlarna är inte de en chassi mod?? och i så fall vilken skillnad skulle de göra om inte ett chassi skulle kunna lösa problemet, bara en tanke
Intressant då man läser specen på vipern... det är yamahas nya triangel chassie som är så bra, det är yamahas nyframtagna framvagn som är så bra... och deras bra ide med att ha kedjehus och oljereserv i titanium har också någon häftig yamaha term med massa Vn och Xn och andra bokstäver...
vad är det som är yamaha förutom boggiet och motorn... och rutan?