Yamaha 2014

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Hade inte arctic 3års garanti?
Men när dom sätter i en yamahamotor som ändå får ses som kvalitet så blir det bara 1år?

Henkan81

Välkänd medlem
27 dec 2007
328
1
18
Sandviken
Med tanke på all upphaussning så var det inte mycket att komma med. Ett motorbyte eller alt fabriksmonterat turbo hade vart nå. Och med tanke på att Arcticen finns med turbo och 177hk så förstår jag inte alls hur dom tänkte.

leftrustle

Aktiv medlem
27 aug 2012
68
0
6
Umeå
Fanns tidigar rykten om att det i år bara kommer förnyas i trail-segmentet, att mountain-maskinerna kommer nästa år. Låter rimligt.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tror ni kanske att dom kommer ut med en till model då detta har släppts innan nedräkningen är klar? elr vart det nå fel på nedräkningen?

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Men varför fortsätter nedräkningen? Har dom nått mer i rockärmen?
Om dom ändå har släppt modellerna på sin egen sida, så tjänar det ju ingenting till att ha kvar nedräkningen?

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Skrev inte någon tidigare om nå "industry first". när jag hörde det tänkte jag att dom skulle komma med något som inte funnits tidigare.

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
Jag hoppas på ett sammarbete dem imellan...ett lättvikts arctic chassie med evighets motor från yamma...låter som brp döden...haha...nä men skämt o sido så skulle det va kanon...

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Det jag hatar med min Nytro är den tunga framändan, den dyker som en ubåt i lössnö och är ett as att bryta omkull. Min uppfattning är att det är den tunga motorn som gör saken, har svårt att se att ett chassie ifrån Arctic kan lösa det.
Blir nog att flytta fram spindlarna på min gamla Nytro och köra ett tag till

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
givetvis gör chassit skillnad på en sån grej....att du flyttar fram spindlarna är inte de en chassi mod?? och i så fall vilken skillnad skulle de göra om inte ett chassi skulle kunna lösa problemet, bara en tanke

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Intressant då man läser specen på vipern... det är yamahas nya triangel chassie som är så bra, det är yamahas nyframtagna framvagn som är så bra... och deras bra ide med att ha kedjehus och oljereserv i titanium har också någon häftig yamaha term med massa Vn och Xn och andra bokstäver...

vad är det som är yamaha förutom boggiet och motorn... och rutan?